W sumie po ponad rocznej eksploatacji mogę uznać, Ave to samochód sympatyczny jednak niezawodny /bo nigdy nie zawiódł w trasie/ ale jak wszystkie nowe konstrukcje mający choroby wieku dziecięcego na szczęście jednak nie zagrażające bezpieczeństwu jazdy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, elastyczny w podstawowym najczęściej używanym zakresie obrotów tj. 2000-3500, od 4000 tys obrotów zaczyna go być słychać ale niezbyt natarczywie, do wyprzedzania też zbiera się dosyć żwawo.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie dobrane prawidłowo, biegi wchodzą z lekkim kliknięciem ale wydaje się, że nie jest tak pracyzyjnie jak np w Hondzie Acord
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie pewne, dobre trzymanie na zakrętach, ciche. Niestety kolumna kierownicy elektryczna wymieniona ale dopiero przy przebiegu prawie 20 tys km bo zaczęłą hałasować - nowa jak dotychczas idealna pracuje cicho i jakby pewniej niż ta stara klekocząca.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód b. dobrze tył /kombi/ niestety źle dodatkowo widoczność pogarszają przyciemniane szyby tylne i brak w praktyce /jedna lampa/oświetlenia cofania, stąd konieczność to czujniki cofania a wieczorem lepiej nie ruszć do tyłu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasadzie na swoim miejscu ale brak oświetlenia regulacji lusterek i umieszczenie tego ustrojstwa pod kierownicą wraz ustawieniem wysokości świateł to jednak chyba nieporozumienie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj Ave zdobywa max punktów jest doskonale z dwustrefową automatyczną klimatyzacją i wentylacją
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj też max punktacja kombiak jest po prostu duży nawet b. duży.
5,0
Wyciszenie
W sumie też daję max bo przy najczęściej rozwijanej prędkości podróżnej na trasie 110-120 km/godz jest b.cicho. Głośno robi się dopiero powyżej 160 km/godz /sprawdziłem na auostradzie w Niemczech/ ale i wtedy jest ciszej niż np w Fordach Mondeo.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moim zdanie dobrze - silnik dość duży więc i spalanie odpowiednie ale np. niższe niż u kolegów włąścicieli Fordów Mondeo z podobnymi silnikami
4,0
Stosunek jakość/cena
Jednak 4 - bo za cenę 93000 zł otrzymuje się auto komfortowe i bogato wyposażone, marka o ustalonej renomie światowej - w sumie kupiłbym drugi raz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów wymieniono uszczelkę prawego reflektora /parował/ po wymianie o´key, emblemat Avensis - odpadł, fotel kierowcy - skrzypiał - ale wszystko serwis zrobił bezproblemowo i bez konieczności udowadniania że to urojenia klienta -czyli kansui
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Byłaby 4 ale za kolumnę kierownicy niedopracowaną należy się Toyocie kubeł zimnej wody - tego w takiej marce nie powinno być - choć serwis b.miły i wymianił na nową bez problemów
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]