Jakość wykonanie dobra i b. dobra, materiały też, eksploatacja niekłopotliwa, prestiż marki duży czyli o´key.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy, elastyczny, przyspieszenia jak na kombiaka wystarczające, paliwożerność w normie
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą doskonale z lekkim kliknięciem co mi odpowiada, zestopniowanie wzorowe
5,0
Układ jezdny
Uważam że w porównaniu z passatem lub laguną jest tutaj o klasę lepiej. Zawoeszenie ciche i niezwykle pewne w pokonywaniu zakretów, trochę bardziej nerowowe na nierównościach poprzecznych
Komfort
3,0
Widoczność
Przednie słupki zbyt szerokie zasłaniają widoczność na boki /np. pieszych na przejściu/. Szyby przyciemniane o zmierzchu trudne cofanie - lmpa cofania /1 szt!/ udaje że świeci.
4,0
Ergonomia
Wszystko w zasadzie na swoim miejscu - ale mogłoby być lepiej np brak podświetlenia składania lusterek bocznych i ich regulacji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z automatyczną klimatyzacją wręcz wzorowo zarówno latem jak i zimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kombiak - bardzo dużo miejsca dla pasażerów i bagazu
5,0
Wyciszenie
Mam porównanie do passata i nowej laguny - avensis wygrywa zdecydowanie - nowe materiały wygłuszające robią dobrą robotę. Zimą wyraźnie szybciej robi sie cieplej niż w przywołanych wyżej markach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód duży /kombiak/, silnik 1,8 też nie mały to trudno oczekiwać rewelacji, ale w porównaniu z benzynówką laguną 1,8 pali jednak mniej
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena adekwatna do prestiżu marki, wielkości samochodu, wyposażenia i jakości wykonania - kupiłbym drugi raz
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]