Jednak 5 - po tym co słyszę od kolegów jeżdzących Fordami, Oplami czy Wieśniakami /VV/ - tutaj jest super poprostu się wsiada i jedzie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny, doskonale wyciszony do około 4000 obr/min, powyżej troszkę głośniej ale i tak jest super w porównaniu z konkurentami z niemiec czy francji.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystko na swoim miejscu, przełożenia dobrane dobrze i b.dobrze, precyzja na dobrym poziomie.
5,0
Układ jezdny
To najwiekszy PLUS tego auta, takiego zawieszenia pozazdrościć mogą wozy z najwyzszej półki cenowej.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobrze /lekko przeskadzają przednie słupki/ do tyłu /kombi/ konieczne czujniki cofania /powinny być w standardzie/.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima dwustrefowa to jest to stąd ocena 5. Zapach, o którym piszą inni wynika z tego, że jak się ma klime to powinna ona być uruchomiona zawsze /nawet zimą/ - zapobiegnie to gromadzeniu się na parowniku drobnoustrojów powodujących powstawanie zapachów dalekich od zapachu perfum.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duży i wygodny samochód - dla kierowcy i pasażerów. Chciałoby się jechać przez całą Europę.
5,0
Wyciszenie
Drugi super PLUS - takie wyciszenie spotyka się w najwyższej klasie Mercedesa czy BMW.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik 1,8 - a więc raczej duży stąd i zużycia odpowiednie: samo miasto krótkie odcinki 10 l/100, cykl mieszany miasto 40%-szosa 60% - prędkość do 120 km/h 7,6 l/100 km - prędkość do 160 km/h 8,0-8,2 l/100 km, sama trasa autostrada średnia predkość 140-150 km/h 7,2-7,8 l/100 km
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tak bogate wyposażenie i prestiż marki - myślę że 4 jest odpowiednia, a drobne niedociągnięcia są do przyjęcia i wybaczenia wszak cenowo to nie Maybach.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku było ustawianie geometrii zawieszenia /kierownica krzywo ustawiona fabrycznie/, potem skrzypiący fotel kierowcy i wymiana poduszek siedziska oraz tapicerki. Pozostało do ustalenia czy pukanie pod deską rozdzielczą pochodzi od luznego elementu czy też jest to wada elektrycznego wspomagania kierownicy /częsta przypadłość nowych Avensisów/.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak czegoś poważnego co uniemożliwiałoby codzienną eksploatację lub zagrażało bezpieczeństwu jazdy /stukanie ewentualnie kolumny kierownicy wpływa na doznania słuchowo estetyczne ale nie na bezpieczeństwo jazdy/
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]