Auto bardzo poprawne. Duże, wygodne stosunkowo niewiele pali. Mało awaryjne i z niezłym wyposażeniem. Zapali i pojedzie zawsze, lecz sama jazda bez większych emocji. Lubię jego bezawaryjność i nieskomplikowanie w porównaniu do niemieckich producentów. Dobre jak na Japończyka materiały we wnętrzu oraz karoseria która dobrze opiera się korozji. Kiepskie wyciszenie wnętrza. Przy prędkościach autostradowych robi się wyraźnie głośniej. Odwdzięcza się jednak bezproblemową jazdą. Nigdy nawet nie zapalił mi się check engine. Denerwuje wszechobecne pikanie. A to o kluczyku w stacyjce a to o niezapietych pasach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik cichy o fajnej charakterystyce. Lubi wysokie obroty i niewiele pali. Na LPG wymaga częstych regulacji luzów zaworowych. Bardzo czysty, bez wycieków. Nie bierze oleju i nieźle przyspiesza. Brakuje trochę momentu obrotowego i w połączeniu z dość długo ze stopniowaną skrzynią biegów przy niższych obrotach trzeba zdjąć bieg niżej.
5,0
Skrzynia biegów
Długie przełożenia. Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie. Na minus tylko długi lewarek który w niczym nie przeszkadza jednak wyjątkowo niedobrze wygląda. Dość archaiczny jak na dzisiejsze czasy układ. Na trzecim biegu można tym autem pojechać 160 km/h. Przy 250 tys gałka zaczyna się poddawać (przetarta skóra)
3,0
Układ jezdny
To największy minus tego auta. Układ w ogóle nie progresywny. Nie oddaje informacji z koł. Kierownica chodzi zbyt lekko i nieprecyzyjnie. Avensis prowadzi się troszkę jak ponton. Za to naprawdę dobrze tłumi nierówności. Dla osób ceniących sobie wygodę podróżowania będzie jak najbardziej w porządku.
5,0
Karoseria
Jak na Japończyka jest naprawdę dobrze. Karoseria bez oznak korozji natomiast lakier podatny na zarysowania. Minusem skorodowane elementy podwozia. Przed zakupem przydałoby się to sprawdzić. Takie elementy jak wózek zawieszenia tył skorodowane będą na pewno.
Komfort
5,0
Widoczność
Poprawnie. Słupki A i B dość cienkie. Słupek C szerszy ale nie przeszkadza jakoś znacznie.
4,0
Ergonomia
4 gwiazdki za kosmiczne umiejscowienie otwierania do wlewu paliwa. Zupełnie nie pasuje ani na prawą ani na lewą rękę. Poza tym Ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa choć na trasie przy większych prędkościach zawsze trzeba dodać trochę stopni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Avensis to duże auto. Sporo miejsca z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Do 120 ok.. Powyżej już głośno...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tanie w utrzymaniu. Wystarczy lać paliwo i jeździć.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie ciężko będzie znaleźć lepsze kombi.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana sprzęgła przy 230 tys km
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]