Inne
: Bezawaryjność, niskie koszty utrzymania i komfort podróży.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: parujący tylny klosz, to jedyne co mogę wymyślić.
5,0
Całokształt
Samochód rewelacyjny, przede wszystkim bezawaryjny, a przy tym tani w utrzymaniu, komfortowy i elegancki.
To mój 3 taki obszerny wpis w autocentrum, kolejny z dużym przebiegem, ale oceniana Toyota odbiega od wszystkich pod względem bezawaryjności. Auto kupione jako 2 letnie z przebiegem 130kkm, zrobiłem w nim gaz (4gen. prins) oraz prawie 300 własnych kkm w 12 lat. W tym aucie nie zepsuło się nic, aż do teraz, kiedy dzwoniąca panewka zakończyła moją przygodę z Avensis.
Nie psuło się nic, oznacza absolutne nic. Nic tam nie naprawiałem w porównaniu z innymi markami. Zawieszenie bez remontu, silnik, łańcuch rozrządu, pompa oleju, wody, klimatyzacja, kompresor - nietknięte. NIC.
Oczywiście poza nic było parę drobnic: łączniki stabilizatorów co 100 kkm, tłumik po 10 latach, sprzęgło po 300 kkm, a padła sonda lambda dość wcześnie, w połowie eksloatacji (7 lat około 200 kkm). Wyłączona i zastąpiona emulatorem dotrwała do teraz.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny silnik, przy delikatnej jeździe spalanie realne do osiągnięcia to 6.2/100 benzyny (lpg+27%).
Dynamiczna jazda nie przekracza 7.5, pobobnie jak autostrada 120, większe prędkości: 160= 8,5, jazda z vmax (do 190 z wiatrem) spalanie 12+.
Silnk cichy, wysokoobrotowy, elastyczny, gazolubny. Idealny.
4,0
Skrzynia biegów
Sprawna 5 biegów, trochę mało precyzyjna (nie lubi sportowej jazdy i szybkie zmiany biegów). Ale to nie auto sportowe.
4,0
Układ jezdny
Auto dobrze się prowadzi, w szczegółności płaska podłoga (osłona, o ile jest) swietnie ssie do jezdni przy prędkości 160+. Układ w miarę prezycyjmy, ale spotkałem lepsze, jednak dzięki dobremu dociskowy auto prowadzi się pewnie, a dzięki dużemu rozstawowi osi jest nie podatne na nad/podsterowność.
5,0
Karoseria
Świetne zabezpieczenie antykorozyjne, Rdzewieje tylko tam gdzie był bite, choć trrzeba przyznać, że po 400 kkm trochę profili w komorze silnikia byłopodrdzewiałych. Ale czas x kilometry zrobiły swoje. Lakier bez skazy, drobne ogniska rdzy nie postępują (takie np. od kamieni na masce).;
Komfort
5,0
Widoczność
Co tu pisać jest oK. Oczywiście z uwagi na rok produkcji brakuje kamery cofania czy czujników (śa w niektórych opcjach).
5,0
Ergonomia
jestem fanem ergonomiii Toyoty, choć fotele są ciutkę za krótkei siedziska, dłuższe niż np. honda, ale słabsze niż vw/'audi czy ford.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko sprawnie bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla każdego w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Świetne wyciszenie, oczywiście bardziej współczesne auto już prześcignęły, ale z opini wiem, że nowszy model ave ma gorsze wyciszenie. Odejmuję 1 gwiazdkę, gdyż zle zaprojektowane uszczelki drzwiowe umożliwiały delikatne świsty przy wyższych prędkościach (tuż przy lewym uchu zabijału ciszę).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie psuło się nic przez 400 kkm, spalanie poniżej 10 l lpg/ 100km, czyli w dzisiejszych cenach około 27 gr/km. Nie do pobicia. Zbiornik na 52 litry (tankowalne - 60 nominalnie) pozwalał na przejechanie 500-600 km. Przy ekodrajwungu nawet 700 km, a przy jeżdzie ekstremalnej (80 km/h na autostradzie) nawet 800 km, Cały czas za 150 zł dla 5 osób.
Samochód nawet z rozwalonym silnikiem zachował wartość i poszedł za 10kpln.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma sobie równych, zwłaszcza w klasie wygodnych podróży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]