Karoseria
: Wyciszenie tak kiepskie w tej klasie woła o pomstę do nieba.
5,0
Całokształt
Mój kolega powiedział mi że toyoty kupują ludzie którzy już niczego nie oczekują od życia :) Coś w tym jest...
Wrażenia
4,0
Silnik
Zero problemów. Niestety 1.8 wymaga przewidywania przy wyprzedzaniu bo trochę to trwa. Jak dla mnie troszkę za głośny przez co prędkości powyżej 140 stają się już nieprzyjemne. Pod względem bezawaryjności - majstersztyk. Te jednostki biorą olej. Jedne dużo - inne mało. Mój ok 1,5 litra na 15000. Akceptowalne.
5,0
Skrzynia biegów
Działa normalnie. Jedynie nieraz mam wrażenie że wsteczny bieg nie wskoczył do końca, ale puszczając sprzęgło okazuje się że załapał. Ot pierdoła.
4,0
Układ jezdny
Normalne toczydło bez uniesień :) Kiedyś przeczytałem na jego temat: Wrażenia z jazdy - nie stwierdzono. Kolejna prawda :) Jak przyjechałem do gaziarza, pierwsze co powiedział - ot taki japoński passat :) Myślałem że go zabiję, ale w sumie..... :)
4,0
Karoseria
Trzeba zakonserwować bo ruda lubi się pojawić. Na tylnych nadkolach koło drzwi widać takie rdzawe kropki i na klapie przy styku osłony plastikowej uchwytu i oświetlenia rejestracji z blachą. Podwozie i wnęki od razu zakonserwowałem. Lakier bezbarwny na relingach odpadł po kilku myjniach kercherem. No ale że to alu to nie przeszkadza.
Komfort
4,0
Widoczność
Jeśli chodzi o szyby to wszystko ok. Nie mam problemu. Ale nie wiem czym kierował się projektant przy świetle wstecznym. Przecież jak cofam gdzieś w wąskiej uliczce nocą to ratuję się delikatnym wciśnięciem hamulca żeby rozświetlić przez chwilę choć, gdzie jest ten betonowy słupek! Mimo że zamontowałem leda.
5,0
Ergonomia
Wszystko w należytym porządku. Do znudzenia :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi pięknie, tak jak grzeje szybko. Ale. Częstą usterką w tym modelu są różne dźwięki spod deski mające wiele wspólnego z nawiewami. Jest sporo o tym w necie. Poza tym mam wrażenie że te temperatury zadane są zależne od pory roku bo co jakiś czas muszę je zmieniać. Zimą rozgrzewa do temperatury którą chcemy osiągnąć po czym jakby stwierdza że już odwaliła robotę i może kilka stopni zejść w dół. Tak czy siak - jest obsługowa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moich 194 cm i 119 kg nie mam żadnych problemów. Pasażerowie też nie mają co narzekać. Za mną jest wystarczająco miejsca. Piąteczka!
1,0
Wyciszenie
O tu będę bezwzględny. Jest to głośne auto. Zresztą jak czytam testy to każde Avensis wypada kiepsko w testach wyciszenia. Najnowsza jest pod koniec rankingów. Szum kół, dźwięk silnika i ogólny wiatr są dobre jak na auto klasy fiata punto a nie klasy średniej. To jest jej główna i wielka wada. Jestem muzykiem więc dla mnie jest to na tyle niewybaczalne i nie do zniesienia że już raczej nie będzie kolejnej Avensis. Ale zostaję przy Japońcu :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Najmocniejszy punkt. Mam ją 3 lata i przejechałem 100 tyś. Przez ten czas zawiodła mnie raz - musiałem zregenerować rozrusznik (250 zł). Spala 9-10 litrów gazu - w tej klasie to jest bardzo zadowalający wynik, szczególnie że lekko ze mną nie ma. Wzór ekonomii pod każdym względem!
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest troszkę za droga w porównaniu do konkurencji, ale warta swojej ceny. W sensie takim że kupujemy auto bezawaryjne co nie podniesie już wiele kosztów podczas używania. Jednak patrząc na stosunek ceny do rocznika.... no kiepsko. Ale wszystko co dobre musi mieć swoją cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna która mnie irytuje to te chrobotanie pod deską rozdzielczą. Niby postąpiłem tak jak w opisach przy próbie jej zlikwidowania ale nic z tego.... Wpiszcie sobie w google: chrobotanie pod deską avensis T25. Będziecie wiedzieli o co chodzi. Ale to jest na prawdę pikuś i czepianie się szczegółów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]