Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis II Kombi

voojti, 7 lat temu
Silnik 1.8 VVT-i 129KM 95kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 315 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Toyota Avensis II Kombi 1.8 VVT-i 129KM 95kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niezawodność i ekstremalnie niski koszt utrzymania jak na auto klasy D.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Czyli układ kierowniczy, zbieżność co najmniej raz na 2 lata.
Układ elektryczny : przepalające się żarówki podaczas długotrwałej jazdy na światłach mijania w dzień zwłaszcza latem ( przegrzewanie), co pół roku 1 wymiana koszt w aso 30 zł mat+rob.
Karoseria : niesczzelne tylne klosze, jeszcze nie naprawione. Acha roletka bagaznika tylnego - umarła jeszcze przed zakupem auta . nieuzupełnione. koszt 240 zł, przyczyna urwane uchyty (bolce, na których się trzyma).
5,0
Całokształt
Auto niezawodne, tanie w eksploatacji, w miarę wygodne, ciche pojemne, dynamiczne. Idealne auto dla "przeciętnego Kowalskiego". Niewielkie koszty utrzymania, praktycznie zerowe koszty napraw "niespodziewanych".
Wrażenia
5,0
Silnik
Kupiłem auto z przebiegiem 120 kkm, obecnie 310 kkm, 7 lat jazdy i nie zepsuło się nic. Dosłownie nic. Auto ma oryginalny wydech i zawieszenie. Jedyne usterki spowodowane błędami własnymi, urwana półośka (zrzucenie nogi ze sprzęgła, na wrzuconym wstecznym i naciśniętym hamulcu - myślałem, że jest luz), wymiana świec po przebiegu ok. 220 kkm oraz akumulatora (7 lat). Chyba jeszcze jeden przegub był wymieniany, cena poniżej 200 zł w warsztacie.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia miękka, niezbyt precyzyjna, nie nadaje się do "sportowej zmiany biegów", idealna dla spokojnego kierowcy. Przełożenia dobrane poprawnie, auto zachowuje dynamikę w pełnym zakresie obrotów i prędkości. Jedynka możliwa do wrzucenia jeszcze w trakcie dojeżdżania (pon. 20 km/h).
4,0
Układ jezdny
Precyzja prowadzenia dobra, niesportowa, Fordy mają lepiej, na kołach 17 z profilem 50 jazda OK, nawet z dużymi prędkościami. Wchodzenie w łuki z prędkością pow. 160 km/h dobre, auto trzyma trakcję poprawnie. Używam jeszcze zimówek na profilu 65 (16 cali), tutaj gorzej z zakrętami w dużych prędkościach. Dedykowanych 18 cali nie używałem. Duże koło kierownicy również nie jest dla osób z zacięciem sportowym. Elektryczne wspomaganie i brak przenoszenia drgań daje duzy komfort prowadzenie, raczej dla "statecznych przedstawicieli kadry zarządzającej" niż "młodych gniewnych".
Komfort
5,0
Widoczność
Auto ciche do prędkości powyżej 170 km/h, potem też nie ma źle, brak świstów, minimalne świsty pomiędzy uszczelkami drzwiowymi (nie wiem dlaczego zostały w pewnym momencie fabrycznie ścięte uszczelki, powodując minimalną przestrzeń pomiędzy drzwiami i karoserią. Fotele miękkie, wygodne, doznania estetyczne równieć na plus. Niestety siedziska jak dla mnie (średni wzrost) za miękkie, za nisko osadzone, za krótkie. Wygoda niższa niż w większości dobrze sprofilowanych aut typu bmw, audi, ford, nawet fiat. Są bardziej francuskie (renault) czy też podbne do hondy (i azjatów ogólnie). Genialne audio (jak na fabryczne). 6 głośników i super brzmienie.
5,0
Ergonomia
Wszystko co ma być, żadnych uwag, radio działa zgodnie z przewidywaniami (wyciszanie naciśnięciem), mruganie światłami, klakson, wycieraczki, włącznik świateł szyby, regulacja foteli - całość naturalnie ergonomiczna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa, wydajnie, klima bezawaryjna,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
poza niskim siedziskiem i zbyt miękkim fotelem - doskonale.
5,0
Wyciszenie
Swobodna rozmowa tył-przód możliwa do ponad 140 km/h. Do 170 da się cicho słuchać radia i/lub rozmawiać z pasażerem obok. Dźwięki (szum) powyżej jest wyraźny ale szerokopasmowy, brak pojedynczych denerwujących fal, idealne do spania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie gaz. poniżej 10 /100km, przy obecnych cenach lpg (2017, 2 zł/l) koszt przejechania na gazie to 15 zł/100km. Nie żre oleju, niewiele benzyny (rozruch - 1 bak na pół roku). Spalanie benzyny na poziomie 6,2 (jazda na dziadka +- 90 km/h), przes 6,5 (delikatnie 120 km/)do 7,2 przy 140 km/h. przy 170 ok. 8 ,5 litra / 100 km. V max 190, spalanie ok. 9,5 l/100 km. Benzyny. Gaz + 25%. Przy jeździe ekstremalnie ekonomicznej (vmax=90 km/h) na baku 55 litrów gazu zrobiłem 800 km. To dało spalanie gazu 6,8 l/100km; koszt
5,0
Stosunek jakość/cena
Mimo kosmicznych cena auto jest warte tego, nierdzewieje, nie psuje się - jeździ.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyna wada fabryczna to zaciekające tylne klosze, nie naprawiałem tego, więc latem już roslinki mi rosną w środku (mech czy cuś), da się żyć, światła działają. Z przodu przegrzewają się żarówki mijania przy całorocznej jeździe na światłach mijania. Zywotność 1 żarówka/rok , czyli 2 wymiany w roku. Odkąd odpaliłem światła dzienne problem zniknął (żytowność wzrosła do ponad 5 lat - jescze się nie spaliła żadna mijania).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. I tyle. acha, męczące jest konieczność regularnego robienia zbieżności. Co najmniej raz na 2 lata niezależnie od wszystkiego należy robić zbieżność - bo gubi. Podbno tak mają.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis II Kombi