Piękny wygląd, wygoda i komfort. Auto spełnia wszystkie walory poza jednym szczegółem: Nie nadaje się do jazdy! To pasmo niekończących się napraw i usterek i nigdy nie można być pewnym czy się dojedzie i wróci w zaplanowane miejsce, chociaż dopiero co zjechało się z kanału.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik bierze olej, co 1L/1000km. Niestety przekonałem się o tym 3 tyg. po zakupie kiedy pękł blok silnika i zaliczyłem holowanie do Polski, zakup nowego itd. w sumie 8.000zł Nie zadziałały kontrolki oleju! Miałem sporo szczęścia, że przeżyłem bo zdarzenie miało miejsce na autostradzie przy prędkości 180km/h !
Poza tym totalny brak mocy. Auto bez obciążenia tylko z kierowcą miało problem podjechać po górę. W górach, aby wjechać na serpentynę, gdzie wyprzedzały nas skutery i rowerzyści aby wjechać wszyscy musieli wysiąść a i tak miejscami trzeba je było pchać. Zimą zapomnijcie o takich wycieczkach.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak wyżej - super się siedzi, ale to wszystko. Na trasy jak najbardziej, ale pod warunkiem, że niema pod górkę. Wówczas wpaść można w rozpacz, że ludzie złomem was wyprzedzają. Widoczność ok., słupki mogłyby być lepiej wyprofilowane, ale nie jest źle. Genialnym rozwiązaniem jest lusterko wewnętrzne pochłaniające światła nadjeżdżających pojazdów.
3,0
Ergonomia
ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie rozwiązana klima. Auto przy -15 nagrzewało się w 2-3 min. Zapomnijcie o skrobaniu szyb. Dodatkowo podwójna klima. Wentylacja to jeden z niewielu atutów Toyoty.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i przestrzeni dla każdego.
4,0
Wyciszenie
Auto ciche nawet przy dużych prędkościach.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zarówno koszty spalania jak i napraw to katastrofa. Po przekroczeniu 150000 auto zaczęło spalać więcej niż terenówka. VVT-i brała 10 do nawet 16 litrów! Na trasie spadało do ok. 9. Biorąc pod uwagę generację, mały litraż i małą wagę do było to spalanie okropne. Nie pomogła wymiana świec, sond, regeneracja alternatora, nowy akumulator i wiele innych rzeczy. Auto ani nie było niezawodne, ani ekonomiczne, ani dynamiczne.
2,0
Stosunek jakość/cena
Na przestrzeni 2.5 roku w auto za 23.000 wpakowałem w naprawy 18.000 i nadal nie było sprawne.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niezawodnie zawodziła. W zasadzie ciągle coś, nie było wyjazdu z domu, aby nie pojawiła się awaria czegoś. Jak nie alternator, to rozrusznik, jak nie to, to inne rzeczy...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pęknięcie bloku silnika!
Pęknięcie obudowy rozrządu - kolejna przekładka silnika.
Pęknięcie obudowy skrzyni biegów
Utrata mocy i zwiększenie spalania po 150000
oraz wiele innych.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]