Polecam rodzinom, szukającym bezawaryjnego samochodu za rozsądne pieniądze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik toyoty to 1.6 na zmiennych fazach rozrządu VVti. Generuje moc 110 KM co jednak nie jest aż tak mało gdy weżmiemy pod uwagę , że Avensis w tej wersji waży 1300 kg. Silnik chodzi równo i w jego głośność jest oczywiście zależna od wysokości obrotów. Na wyższych obrotach już go nieco słychać w kabienie, Dlatego ujemne punkty dla wyciszenia.
4,0
Skrzynia biegów
Niestety w porównaniu do corolli, którą miałem wcześniej ustępuje jej pod względem precyzyjności z jaką wrzuca się biegi. Oczywiście nie jest żle i biegi wchodzą gładko, ale jakoś w rolce to śmigało lepiej.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie od nowości. Nic nie stuka , nic nie puka. Prowadzi się pewnie. Na zakrętach lekko się przechyla, jednak trzyma się drogi bardzo dobrze. To chyba jest zaleta wszystkich toyot i za to trzeba je chwalić. Nie jest to suuper komfortowe zawiesznei jak w mercach lub bmw, ale za to bezawaryjne co jest jego ogromnym plusem.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do przodu niezła, o wiele lepsza niż np w Audi A6 z 2002 roku, w którym nic nie widać :) Światła również są niezłe , pomimo że nie posiadam ksenonów tylko soczewki i zwykłe żarówki. Widocznośc do tyłu w lustekach baaardzo dobra a zapewniają to duże lusterka, doceni to każdy właściciel Avensiska. Widoczność w lusterku środkowym gorsza, ale to jest Kombi więc nie oczekujmy tutaj takiej widoczności jak w hatchbacku.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Podłokietnik to baardzo dobre rozwiązanie i nie wyobrażam sobie jazdy bez niego. Na dłuższe trasy idealny. Schowki, radio i sterowanie nawiewami również w dobrych miejscach , do wszystkiego jest blisko i przejrzyście. Toyota to bezwzględny lider na tym polu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby odparowują się bardzo szybko. Nic nie zamarza w środku. Środek jest suchy i pachnący :-)
Klima działa bardzo dobrze i mrozi palce w upalne dni. Może minusem w moim modelu jest to że jest to manualna klima. Ale nie jest to aż tak ważne jak komuś się to może wydawać. Można precyzyjnie ustawić temperature i w lecie nie ma potrzeby na ciągłe manipulowanie nawiewem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
~Jest sporo miejsca. A najlepsze w tym samochodzie są fotele z tyłu. Pasarzerowie mają wiele miejsca na głowy i na nogi. Bez porównania z np Audo A4, które jest o wiele mniejszym samochodem w środku. Między innymi dlatego nie zdecydowałem się na kupno A4.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest ok. Powyżej 140 już jest głośno, ponieważ silnik trzeba trzymać na wyższych obrotach.
Gdy puścimy na luz przy tej prędkości zobaczymy, że hałas pochodzi głównie od silnika. Samochód jest wyciszony ok, jednak grodź wg mnie - średnio.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak narazie napraw nie było. A dodam że samochód ma już 8 lat a ja użytkuje go od roku. Pro prostu się nie psuje i oby tak zostało. Wymieniłem jak narazie olej i filtry i wycieraczki. Pali sporo, ale każda toyota w benzynie nie jest ekonomiczna. 5.7 litra udalo mi się na trasie do 100km/h . po mieście 7.5 średnio.Ponieważ nie jeżdżę dużo nie opłaca mi się wkładać gazu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za używany 8 letni samochód zapłaciłem 26 tyś złotych. Nie mało, ale jak narazie nie dołożyłem do tego interesu i oby tak dalej. Lać benzynę i jeździć.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mam się do czego przyczepić jak narazie. Jak coś padnie to się pochwalę :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hmm. Aaaa wiem. Raz rozładował mi się akumulator :) chyba alarm się włączył w nocy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 VVT-i 110KM 81kW
[l/100km]