Auto to typowy rodzinny, autostradowy typ. Duży i pakowny. Raczej nudnawy, może w bogatszych wersjach wyposażenia/silnika jest więcej przyjemności z jazdy, a tak najważniejszą zaletą pozostaje niezawodność. Dobre auto na długie trasy, przy niezbyt dynamicznej jeździe oszczędne i wygodne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy jak to w dieslu, klekocze, szczególnie jak jest zimny. Turbo dziura zauważalna, przyspiesza od 2000 obrotów, przy niższych obrotach słabo ciągnie. Ale w zakresie 2000-3000 ma przyzwoite przyspieszenie, na krajowe trasy wystarcza. Jazda z tym silnikiem jest najlepsza przy obrotach 2000-2800, jest wtedy cichy i dynamiczny. Duszy sportowca to oczywiście ten silnik nie ma.
4,0
Skrzynia biegów
Bezproblemowa. Szósty bieg nawet przydatny, nie tylko na autostradzie. Zdarzało mi się używać podczas wyprzedzania powyżej 120 km/h jak zapomniałem zredukować i nie było tragedii. Skrzynia zestrojona do jeżdżenia w trasie, po mieście trochę gorzej.
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie dobre zawieszenie, choć mogłoby być bardziej miękkie. Amortyzatory po jeździe po najbardziej dziurawym mieście w Polsce (Wrocław) sprawują się w porządku, nic nie trzeba wymieniać póki co. Manewrowanie, zawracanie to udręka, bardzo duży promień skrętu, trzeba na to uważać.
Komfort
2,0
Widoczność
Przednie słupki bardzo ograniczają widoczność, trzeba bardzo uważać zwłaszcza na pieszych. Do tyłu również słabo.
5,0
Ergonomia
Auto bez żadnych wodotrysków w środku, sprawdzone, proste rozwiązania. Zegary proste, bez żadnych ekstrawagancji i dzięki temu bardzo przyjemne, nie męczące oczu przy długiej jeździe. Kilka drobnych niedociągnięć jak na przykład wskaźnik włączenia/wyłączenia klimatyzacji niewidoczny w ostrym słońcu. Siedzenia bardzo wygodne, po kilkugodzinnej podróży nie męczą. Prosty, acz wystarczający komputer wygodny w obsłudze. Radio ma dużo guzików nie wiadomo do czego służących, ale gra dobrze. Schowki praktyczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czasami coś śmierdzi z klimatyzacji, podobno ten typ tak ma. Długo się nagrzewa, zwłaszcza zimą, ale to diesel, więc to normalne. Wentylacja działa dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla każdego, bagażnik w wersji heczbek też pakowny.
4,0
Wyciszenie
Jak na klekota, jak już się rozgrzeje całkiem nieźle, a nawet lepiej. W trasie przy 140 km/h jest dość cicho. Przyzwoite radio dodatkowo ucisza silnik.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy co 15 000 km, zbyt często. Trzeba zostawić serwisowi 600-1200 zł za każdym razem. Średnie spalanie to 6,18 l/100km, pomiar na dystansie 21751 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
75000 za ubogą wersję Luna, ale za to z dieslem. Przyzwoicie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś dokręcenie obudowy w silniku bo brzęczała. Żarówki dość często padają, uciążliwe są te wymiany. Klimatyzacja czasami pośmierduje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz padł zawór EGR przy przebiegu około 20000km, nie wiem co było przyczyną (paliwo, styl jazdy, wada produkcyjna?). Został przeczyszczony w ramach gwarancji i problem nie wystąpił ponownie. Raz nie chciał odpalić zimą na mrozie. Bierze olej, ale w normie wg serwisu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]