Silnik
: Kultura pracy, i elastyczność przy zachowaniu niskiego spalania.
4,0
Całokształt
Samochód
spełnia moje wymagania. Kupiłem go głównie dlatego, że jest to ostatnia
odsłona przed zakończeniem produkcji. Pracuję w przemyśle
motoryzacyjnym i wiem, że w \"dotartych\" projektach ryzyko pojawienia się
(poważnej) usterki jest zredukowane do minimum. Wybór padł na Toyotę,
również ze względu na spalanie i raczej brak problemów z DPF - zmora
współczesnych diesli. Pomijając kiepską ergonomię i słabe wyciszenie
opon, myślę, że można być z tego samochodu zadowolonym, a przy
regularnym serwisowaniu (tylko nie w ASO - makabryczne ceny) odwdzięczy
się bezawaryjną jazdą. Dobrej jakości seryjne audio też zasługuje na
pochwałę - szkoda, ze nie da się podłączyć urządzeń zew. typu memory
stick lub iPod.
Wrażenia
5,0
Silnik
W
porównaniu do innych diesel\'i, którymi miałem okazję jeździć Toyota
jest bardzo cicha. w połączeniu z dobrym zestawem głośników pozwala na
cieszenie się w trakcie jazdy po autostradzie niekoniecznie głośną
muzyką. Silnik nie \"wyrywa\" ale jest wystarczająco elastyczny - 6-sty
bieg nie wydaje się być tylko nadbiegiem, ładnie ciągnie.
3,0
Skrzynia biegów
Duży
plus za 6 bieg. W trakcie szybkich przełożeń, w szczególności przy
redukcji z 5 na 4 lewarek nie \"trafia\". Brakuje precyzji.
4,0
Układ jezdny
Bez
zastrzeżeń, dobrze sprawuje się na zakrętach jak i na autostradzie. Z
początku wydawał mi się za twardy, ale to kwestia przyzwyczajenia -
teraz daje mi to dobre wyczucie zachowania samochodu. Jeden punkt muszę
jednak odjąć za zbyt wyczuwalne wibracje na kierownicy.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra
widoczność, duże lusterka. W moim samochodzie posiadam przyciemniane
szyby. Nie \"polepsza\" to widoczności do tyłu ale coś za coś - jest też
czujnik parkowania.
2,0
Ergonomia
Niestety
wydaje mi się, że tu projektanci wnętrza trochę się pogubili, jedno z
miejsc na kubek znajduje się w schowku w podłokietniku! drugi jest w
konsoli środkowej, ale kubek nie stoi poziomo. Przycisk MUTE \"schowany\" w
gąszczu innych. Przykładów jest więcej. Generalnie w stosunku do choćby
niemieckich produkcji - kiepsko.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zbyt wolno nagrzewa się wnętrze. Wskaźnik temperatury jest \"umowny\", tzn. 21 stopni jest różne w ciepłe dni i zimne>
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla
faceta mojego wzrostu (180) nawet przy najniższym położeniu siedziska
jest trochę za wysoko, co utrudnia oparcie łokci. W Passacie siedziało
się jednak wygodniej.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie
i kultura pracy silnika super. Spodziewałem się lepszego wyciszenia
nadkoli - szkoda, bo przy bardzo chropowatej nawierzchni jest w
samochodzie po prostu głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem
mile usatysfakcjonowany, bo głównie dlatego go kupiłem. Doczepić
mógłbym się do zaniżonych wskazań komputera - 4,6 a tak naprawdę 5,5.
Być może wynika to z faktu, że komputer nie uwzględnia spalania kiedy
samochód stoi, a w korkach stoję często.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę materiały wykończeniowe u konkurencji wydają się być lepsze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na
razie odpukać, wszystko super. Ale przejechałem nim dopiero 7000 tyś.
po zakupie od poprzedniego właściciela. Jeśli mu wierzyć to przez 65000
nie miał żadnych usterek. Czasem blokuje mi się sprężyna w masce
przedniej, konieczne wtedy jest podważenie palcami maski aby ją
podnieść.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie ok.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 126KM 93kW
[l/100km]