Gdyby nie problemy z układem kierowniczym to Ave można uznać za dość zmyślnie skonstruowane wozidło, w sumie prowadzenie tego auta może sprawiać przyjemność, dobre szczególnie na długie trasy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bezproblemowy, cichy, elastyczny, lubi wysokie obroty.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie dobrze zestopniowana, skok dźwigni zmiany biegów dość duży ale mnie to nie przeszkadza, biegi wchodzą z lekkim oporem /kliknięciem/
4,0
Układ jezdny
Trzymanie na "polskich drogach" dość dobre szczególnie na wybojach dość pewnie, podobnie w zakrętach, choć pewnie najnowsze modele konkurencji mogą mieć lepiej.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód dość dobrze, trochę przeszkadza lewy przedni słupek, ale trzeba sie przyzwyczaić, tył niestety źle /kombi/, przyciemniane tylne szyby + jedna słaba lampa cofania w sumie wieczorem strach jest cofać - czujniki cofania to KONIECZNOŚĆ.
4,0
Ergonomia
Jak zwykle u japońców wszystko na swoim miejscu ale np. trzymadło na napoje umieszczał chyba bezmózgowiec, nad konsola radia i sterowania klimatyzacji to grube nieporozumienie i radio do naprawy po zalaniu colą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu naprawdę jest OK, i w zimie i latem w najwieksze upały klimatronic doskonale sobie radzi z przewietrzaniem wnetrza, lekki minus za brak osobnych nawiewów dla tylnego rzędu siedzeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jw. ocena max kombiak to naprawdę duże i pakowne auto, ładowność też duża więc nie ma problemów z przewiezieniem dużych i ciężkich bagaży.
4,0
Wyciszenie
Więcej niż dobrze ale tylko do 120-130 km/h potem niestety coraz głośniej słychać silnik i szum opływającego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Więcej niż dobrze silnik VVTi to jednak to spalanie w mieszanym cyklu trasa 60% miasto 40% w okresie letnim 6,9 l/100km zimą około litr więcej i to przy włączonej non-stop klimie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj niestety niezbyt dobrze uważam, że za takie pieniądze jakie producent żąda za ten produkt tego typu wpadki z podstawowym dla bezpieczeństwa użytkowania układem kierowniczym nie mogą występować, dobrze, że chociaż serwis sprawny i wszystkie te wpadki usuwa sprawnie i szybko.
Tu niestety nie jest dobrze: wymiana kolumny kierownicy na nowy typ /stary klekotał i nie zapewniał pewności prowadzenia/ i ostatnio akcja serwisowa z wymianą wałka posredniego w układzie kierowniczym, operacja mająca wpływ na bezpieczeństwo jazdy /istniała mozliwość utraty kierowalności pojazdu w wyniku rozłączenia się połączeń układu kierowniczego/. Ogólnie układ kierowniczy niedopracowany to jeden wielki SKANDAL za duże pieniądze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]