Trzeba z lekka oszaleć, żeby w tych czasach zdecydować się na zakup 20-letniego Avensisa z dieslem pod maską i przebiegiem sięgającym 300-320 tys km. Jeżeli ktoś podejmie się takiego manewru, musi liczyć się z dużymi wydatkami. Począwszy od wtryskiwaczy Denso, których regeneracja jest bardzo droga, przez drogą regenerację turbiny, skończywszy na drogim sprzęgle oraz drogich (a jakże!) półosiach.
Wrażenia
3,0
Silnik
Bez rewelacji. Zwykły, niezbyt mocny diesel. Średnia kultura pracy, umiarkowany apetyt na paliwo. Jest trwały.
4,0
Skrzynia biegów
Niezła, ale oczywiście też bez rewelacji.
3,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Lubi rdzewieć. Nawet na zadbanych egzemplarzach pojawiają się purchle.
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie Toyoty mocno mnie zawiodło. Jest dosyć głośna.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Słabo. Części są drogie, a usterek z miesiąca na miesiąc przybywa. Jak myślicie, dlaczego tak wiele nieźle wyposażonych egzemplarzy z lat 2003-2005 jest wystawionych na sprzedaż za 6500-7000 zł?
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 116KM 85kW
[l/100km]