W wersji Prestige przyjemne auto, bez odczuwalnych braków. Niczym sie nie wyróżnia i przy słabym wyposażeniu raczej bym go nie kupił, ale dodatki mnie przekonały. Za tę cenę trzeba znaleźć kompromis i ta wersja Avensisa mi go daje.
Wrażenia
4,0
Silnik
W porównaniu do diesla (w pracy jeżdżę wersją 177km) to elastyczność uboga. Za to kultura pracy bardzo dobra, cicho od początku. Hałas przy prędkościach powyżej 150 km/h. Nie jest to sportowiec, zwykłe auto do jazdy bez odczuwalnego braku mocy ale też i bez naddatku.
4,0
Skrzynia biegów
Trudno dostrzec jej mankamenty, czy ponadprzeciętność. Po prostu spełnia swoją rolę.
3,0
Układ jezdny
Dobrze tłumi nierówności, brak stukania. Informacja na kierownicy nie zawsze najlepsze, w koleinach czuć nerwowość auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze w obu kierunkach, czujniki pomocne. Kwestia przyzwycajenia do gabarytów
4,0
Ergonomia
Wszystko w zaięgu ręki. Regulację temperatury wole w okrągłej gałce ale ta z Avansisa też się sprawdza. Obsługa intuicyjna wszysktiego, więc ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Szybko odczuwalne ciepło nawet przy -15 na zewnątrz. Z parowaniem można sobie poradzić ustawieniami nawiewów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Myślę, że akurat i dla kierowcy i dla pasażerów tylnej kanapy.
4,0
Wyciszenie
Dałbym 4,5. Myślę, że znacząco ciszej to już tylko w klasie wyższej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
10,5 l średnio wychodzi. 70% jazda w mieście.Jeśli ktoś szuka oszczędności w spalaniu to nie z tym silnikiem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Konieczna wymiana odbłyśników przy ksenonach. Bez tego w nocy nic nie widać a oryginalne bardzo szybko czarnieją. Wymiana 400 zł i świecą jak nowe
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 VVT-i 147KM 108kW
[l/100km]