Ogólnie jestem bardzo niezadowolony z wysokiej, wbrew oszukanczym slogonom relamowym, zawodności tego wozu. Może aktulanie produkowane egzemplarze są pozbawione części wspomnianych wad.
Z drugiej strony wóz jest bardzo luksusowo wykończony/wuposażony.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 1,8 zdecydownie za słaby na trasie. Na czeskiej autostradzie (pracowałem w CZ) na kazdym podjezdzie musiałem zjeżdżać na pawy pas aby ustępowac drogi Octaviom TDI.
4,0
Skrzynia biegów
Chodzi ciężko, lecz precyzyjnie, mimo że lewarek długi jak w żuku.
5,0
Układ jezdny
Jest dobrze. Nie tak jak w Vectrze, ale zasadniczo pewnie.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu: brak widoczności (5d). Do przodu też nie super.
4,0
Ergonomia
Wersja SOL: niezłe wyposażenie, dbre materiały.
Parę denerwujących szczegółów, np. najgłupsze w świecie automatyczne wycieraczki. Automatu nie da się wyłączyć (tzn. zadać częstotliwość - miałem tak kiedyś w Lanosie SX). Automat wariuje. Zasadniczo niezależnie od ilości desczu po ok pół minuty przestawia się na max. prędkośc i tyle.
Pozostaje ręczna kontrola wycieraczek (tak miałem przed Lanosem - w FSO125p - ale za nieco inne pieniądze)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Katastrofalny smród z klimatyzacji. Do czyszczenia do 2 miesiące.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kupa miejsca wszędzie z przodu z tyłu i w bagażniku.
3,0
Wyciszenie
Byłoby super, ale - uprzedzając rozdział o usterkach - w okolicach 3000tys. obr. auto wpada w wibracje odzywające się w śrokowej konsoli. Nie do usunięcia pomimo gwarancji.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie kontroluję. Chyba lepiej niż Lanos 1.6, który był w sumie znacznie mniejszy.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykończenia - super.
Jakość wozu jako wozu (usterki i awarie) - ŹLE, urwanie głowy.
Cena - kosmicznie wysoka w porównaniu z konkurencją.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No i tu jest problem. Niezawodność tej marki to albo bujda reklamowa, albo nie dotyczy Avensisa II.
Zasadniczo psuje się na okrągło.
W sumie 4 razy zmieniane reflektory (lewe i prawe). I tak ciągle zachodzą mgłą. Raz jeden się po prostu stopił od żarówki (fabrycznie montowanej).
Ciągłe świrowanie kontrolek silnika i poduszek powietrznych. Serwis gwarancyjny na to: ten typ tak ma.
Wspomniane wibracje i nieznośnie brżeczenie z konsoli przy 3000 obr. Odpowiedź jak wyżej.
Piszczące od nowości hamulce.
I kupę innych rzeczy, z którymi nie mam już siły.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu znowu.
1. Awaria instalacji elektrycznej - zanik całości oświeltlenia wozu. Dodam, że zdarzyło mi się to w czasie jazdy w połowie autostrady Kraków-Katowice w nocy, w zimie.
2. Awaryjne wezwanie posiadaczy Avensisów z elektr. wspomaganiem kierownicy (1.6, 1.8) do wymiany kolumny kierowniczej - zeszła jesień.
Co ciekawe podejrzane stuki z kolumny były zauważalne wcześniej, ale wówczcas serwis klasycznie odpowiadał, że gwarancja tego nie obejmuje, gdyż jest to naturalne.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]