Przeniesienie napędu
: Bardzo szybko zużywa się sprzęgło
3,0
Całokształt
Wrażenia
1,0
Silnik
Auto od nowości w rodzinie, więc cała historia znana. Przy 130 tys. zaczął pobierać ponad 0,5 l oleju/1000 km i bardzo szybko zużycie oleju rosło. Przy 160 tys. pobierał już 3 litry (tak, trzy litry) oleju na 1 tys. km. W ASO przyznali, że znają sprawę i te silniki były wymieniane na gwarancji i jeszcze kilka lat po gwarancji jeżeli auto serwisowane. U mnie usterka pojawiła się zbyt późno. Silnik rozebrany w warsztacie niezależnym - pierścienie stały w miejscu, całkowicie zapieczone. Remont 3 tys. zł brutto. Pierścienie wymienione na niemieckie i wszystko inne w silniku zrobione. No, ale teraz mam auto z odnowionym silnikiem i kolejne mam nadzieję co najmniej kolejne 160 tys. na tym silniku.
Druga sprawa - to było jeszcze przed remontem silnika - wyciek oleju z pod pokrywy zaworów i olej zalał cewkę zapłonową. Awaria cewki, stopienie katalizatora i wielki problem potem z naprawą i bardzo duże koszta - nowy katalizator ma absurdalną cenę, a nie ma zamienników. W końcu znalazłem używany w dobrym stanie.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi dobrze się zmienia, także przy przebiegu ponad 150 tys. ale piątka jest trochę za krótka do szybkiej jazdy po niemieckiej autostradzie.
3,0
Układ jezdny
Często trzeba robić zbieżność.
Komfort
3,0
Widoczność
Widać normalnie jak na tego typu auto.
4,0
Ergonomia
Sprawdził się na długich trasach, np. 1300 km w jeden dzień z małym dzieckiem nie stanowiło problemu i dało się wysiedzieć.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie dobre, ale kompresor klimatyzacji wymaga naprawy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W normie dla tego typu aut. Bardzo fajny duży bagażnik.
3,0
Wyciszenie
Kiedyś było bardzo cicho, ale z upływem kilometrów zrobił się głośniejszy.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciągle trzeba w niego pakować kasę. A to sprzęgło, a to tarcze, gumy zawieszenia, pasek obsługi i łożysko napinacza, cewka, katalizator, sprzęgło, klocki tył...
3,0
Stosunek jakość/cena
W sumie jest to auto klasy prawie średniej lub średniej z 7 poduszkami powietrznymi, wygodne i dobrej marki.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z małych rzeczy psuje się tylko amortyzator klapy schowka pasażera oraz skrzypią siłowniki tylnej klapy, oraz luźny zamek tylnej klapy i te częste zbieżności do roboty.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - poważne problemy z sinikiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT-i 129KM 95kW
[l/100km]