Ja jestem bardzo zadowolony! Z czystym sumieniem mogę polecić to autko jako bezawaryjne, wygodne, dość dynamiczne a po delikatnym tuningu doskonale się prowadzące! Z zaznaczeniem że samochód zakupiony w Polskim salonie, od pierwszego właściciela,bezwypadkowy, serwisowany W ASO, zadbany (oleje, paliwa tylko - Suprema 98, V-power i Ultimate 98, magnetyzery, ceramizery, sportowy wkład filtra powietrza...etc wszystko najwyższej jakości)
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, kulturalnie pracujący, dosyć dynamiczny motor. Trochę głośnawy ale dopiero powyżęj 3.500-4.000 obr/min.
Ogólnie bardzo udany silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Dosyś precyzyjna. jedynie 2 bieg czasem wchodzi z oporem. Przełożenia dobrane odpowiednio do auta. Nie mam większych zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Po zainstalowaniu amortyzatorów Kayaby z serii AGX (z zewnętrzną regulacją twardości) oraz sprężyn Eibacha (-30mm) i opon o szerokości 205/50/16 seryjnie 195/60/15 - autko prowadzi się wyśmienicie! Komfort prawie ten sam co na komponentach seryjnych a trzymanie w zakrętach i precyzja prowadzenia o niebo lepsza!
Dla zawieszenia fabrycznego odpowiednia ocena to 4- (zbyt miękkie, "bujające").
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam wiekszych zastrzeżeń. Do tyłu trochę gorzej ale to sedan...
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, jakość wykonania i spasowania bardzo dobra!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja chłodzi doskonale - cicho, wydajnie i natychmiastowo. Ogrzewanie również działa bardzo sprawnie (kilka kilometrów i juz jest ciepło). Bez dodatkowych uwag.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zarówno z przodu jak i z tyłu wystarczająco dużo miejsca do wygodnego, dalekiego podróżowania dla 4 osób. Bagażnik 500l załatwia sprawe. Jedynie wnikające do środka zawiasy utrudniają załadunek. Poza tym prima sort!
5,0
Wyciszenie
Do 120-130km/h cichutko. Powyżej też całkiem przyjemnie. Od 160km/h już głośnawo (skrzynia 5 biegowa tu nie pomaga) ale przy tej prędkości tylko auta luksusowe utrzymują zadowalający poziom głośności. Ogólnie bardzo dobrze w tym temacie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie nadspodziewanie dobrze!
W mieście lato 8-9l, zimą 9-10. Trasa 7-8,5l/100. Dane odnoszą się do normalnej (nie emeryckiej) jazdy. Jak Ktoś się uprze może osiągnąć lepsze wyniki. W trasie spokojnie można zejść (mi się nigdy nie udało ;-) poniżej 7l/100km. Jak na 2,0l benzyna 150KM to doskonałe dane, moim zdaniem oczywiście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najbogatsza wersja Sol z 6 poduszkami, kontrolą trakcji VSC, EBD, ABS, automatyczną klimatyzacją, skórzanymi dodatkami, alu-felgami...itd + 3 lata gwarancji za niewiele ponad 80tyś zł! W czerwcu 2001r to była naprawdę rozsądna oferta! Poza tym Toyoty trzymają swoje ceny i przy odsprzedaży tak nie boli ;-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza żarówkami odpukać nic!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kolumna kierownicza (słaby punkt Avensisów tak jak i oryginalne tarcze hamulcowe) przy 90tyś. Na szczęście na gwarancji :-). Raz zwariował komputer. Oby tak dalej!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]