Silnik
: silnik b. elastyczny i ekonomiczny. Ponadto bardzo wygodne fotele
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: znacznie słabszy lakier i zabezp. antykor niż w corolli z Japonii
Zawieszenie
: gumki tulejek stabilizatorów
Układ elektryczny
: mordęga z wymianą żarówek reflektorów
5,0
Całokształt
samochód b. przyjazny, wygodny, pewnie trzyma sie drogi, niemal bezusterkowy. Hamulce takie sobie. Automatyczna klima nie zawsze radzi sobie z usuwaniem zaparowania tylnej szyby w liftbacku, a potrafi przeziębić kierowcę.
Wrażenia
5,0
Silnik
nie zawiódł ani razu. Zero problemów z olejem. W mieście włączałem 5 bieg przy 60km/h, dalej bez zbędnych zrywów
4,0
Skrzynia biegów
typowe dla manuala zgrzytanie przy redukcji z 3 na 2. Ponadto pojawiły sie czasem opory przy włączaniu 3 i 5 - po przebiegu 170000
5,0
Układ jezdny
podobno wystepuja problemy z tylnymi wahaczami, ale nie w tym egz. Dwa razy wymieniałem gumowe tulejki w tylnych drążkach stabilizatorów - to samo było w poprzedniej corolli. Dobrze przyklejona do jezdni - warto kupić dobre opony. Dojeżdżałem do pracy fatalnymi drogami lokalnymi ponad 130 tys km - i żadnych problemów z zawieszeniem
Komfort
4,0
Widoczność
liftback, a w roku 2000 raczej nie było czujników cofania
4,0
Ergonomia
b. wygodne fotele, wrecz komfortowe. Ale przy długiej jeździe brakowało prawego, regulowanego podłokietnika
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie jak z pieca i b. szybko. Natomiast AC automatyczna potrafi przeziebić uszy, a sam potencjometr czasem nie włączał od razu akcji w trybie auto i należało poruszać nim pare razy by "zaskoczył". Problemy z odparowaniem tylnej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z tyłu bajka. Z przodu każdy ma swoje miejsce - jak w samolocie - bez przesady.
4,0
Wyciszenie
Typowy dla tej marki metaliczny tambr silnika. Szumy powietrza słyszalne wyraźnie w okolicach obu przednich drzwi
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
silnik ma jednak swoje 2 litry
4,0
Stosunek jakość/cena
to nie jest auto dla małolatów. Rodzinny, wyważony samochód, ale b. szybki w potrzebie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
gumki tulejek stabilizatorów, można z tym żyć, mimo że słychać
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 2 latach wymieniono na gwarancji kompletną kolumne kierowniczą z drążkami, bo dały sie słyszeć stuki przy końcowym hamowaniu. Wymienili na wersję dróg polskich i dalej było ok.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW
[l/100km]