generalnie po 0,5 roku można przywyknąć do drobnych ciągłych napraw ale na Boga niech nie piszą, że to auto bezawaryjne!!!
Jeździłem wcześniej Oplem Calibrą przez 5 lat i nie miała tylu napraw przez ten okres co teraz Toyota w pół roku!!!
Przypomnę:
Zawieszenie - drążki kierownicze, maglownica (regeneracja bo nowa to szok cenowy!!), wszystkie tuleje metalowo gumowe (uwaga w toyocie o przekroju prostokąta!!), łaczniki stabilizatorów, DWA razy tarcze i DWA razy bębny oczywiście klocki i szczęki trzeba też choć są prawie jak nówki nie wspomnę o rzeczach normalnych jak świece (UWAGA: NGK do Calibry kosztowały 10-12 zł/szt do toyoty - 120 zł/szt - po znajomości!!!!!!!!)
Wrażenia
3,0
Silnik
kultura pracy w porządku ale alastyczność żadna... jak nie przyciśnie się do 3,5 tys obrotów to ma sie wrażenie jazdy Fiatem 125p
4,0
Skrzynia biegów
moim zdaniem błąd konstrukcyjny Toyoty w projektowaniu sprzęgła. Hydrauliczne sprzęgło bardzo niedokładne..... możliwe zgrzyty przy takim samym nacisnięciu pedału.
5,0
Układ jezdny
bez komentarza... choć mam pewne zastrzeżenia co do rozstawu kól na osi... powinna być większa, mysle o dystansach powinno poprawić "kołysanie" na zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność dobra poza tyłem... lusterko wsteczne staje się zbyteczne bo.... i tak nic nie widać :-)
4,0
Ergonomia
wszytko w miejscu gdzie powinno być, poza tym jak to w japończyku duuużo przydatnych zakamarków i schowków...
na naganę zasługuje fakt braku miejsca na kubki (między siedzeniami jest coś co przypomina jedynie takie miejsce - jest na okulary - zresztą już drugie w tym aucie)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
może być bez rewelacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca sporo, wygodnie, duży bagażnik - generalnie pierwsza 5
5,0
Wyciszenie
jak nigdzie sie nie śpieszysz (brak wysokich obrotów silnika) naprawdę jest lux (druga i ostatnia 5)
tylko nie wozić drobiazgów bo huczy jakby ktoś młotkiem....
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
ceny napraw i części - na szczęście zrównały się z innymi modelami również niemieckimi
3,0
Stosunek jakość/cena
przerost formy nad treścią uzywane kosztują bardzo dużo w stosunku do rocznika a otrzymuje się auto naprawdę przeciętne poza dużą wygodą.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
zanim kupiłem go czytałem na forum o "bezawarajności poza ........"
mnie niestety spotkały wszystkie te "poza"
masakra!!!!
stacyjka, motoryczne bicie tracz i bębnów (2 razy wymiana w ciągu pół roku!!!), fabryczny centralny zamek z alarmem (działa jak CHCE), i inne pomniejsze wkurzające drobiazgi...
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważnych usterek nie miałem o ile hamulce zaliczyłem do drobnych.
widzę dziwne pocenie sie silnika z tyłu od kabiny - na razie nie zdiagnozowałem czy to uszczelka pokrywy czy coś poważniejszego.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW
[l/100km]