Bardzo dobry samochód. Bezawaryjny, ładny i nierzucający sie w oczy ( dla mnie to zaleta), przy tym ekonomczny i wygodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik, o świetnej kulturze pracy. Jednak konstrukcja starsza od VVTi, czyli moc mniejsza i osiągi też.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na ta klasę zdecydowanie przeciętna. Biegi wchodzą dość ciężko, często haczą, a skrzynia ma głośną pracę. To typowe cechy tego odelu.
5,0
Układ jezdny
Miękkie komfortowe zawieszenie -typowe dla klasy średniej, tylko nadwozie nieco przechyla się przy szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów. To nie jest samochód do wyścigów- to samo tyczy się skrzyni biegów i silnika. Prowadzi się dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w każdym sedanie - trudno wyczuć tył. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest jak byś powinno - wielostronna regulacja fotelu kierowcy, dwupłaszvczyznowa regulacja kolumny kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo, zę klima jest tylko manualna (mimo najbogatszej wersji Sol), to wentylacja jest bardzo sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wgodny i przestronny samochód z wielkim bagażnikiem ( sedan - 510l)
5,0
Wyciszenie
W kabinie prawie nie słychać silnika. Można swobodnie rozmawiac nawet powyżej 170 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali 8-8,8 l poza 7l a przy dynamicznej jeździe sięga ponad 12 l. Ale to dobre wyniki jak na tą klasę samochodu. Przeglądy w ASO są dość drogie, ale obsługa miła i fachwa ( szczególnie polecam stację obsługi W&J Wiśniewski z Izabelina pod Warszawą - pełny profesjonalizm). poza przeglądami nic nie trzeba robić - eksploatacja jest bezproblemowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mówi się, ze japończyki są drogie - to nie prawda. Jeśli chcecie kupić auto sprawdzone, legalne i z gwarancją warto poszukać w komisach przy salonach Toyoty ( na stronie www.toyota.pl znajdziecie link do strony z oferowanymi przez salony samochodami używanymi). ceny są trochę wyższe, ale i wższ jest pewność co do zakupu ( tak sądzę, gdyz sam kupiłem mojego Avensisa- tu znowu polecam salon W&J Wiśniewski, uważajcie z kolei na InterCar Nowak z Krakowa -słyszałem niepochlebne opinie). polecam zakup najbogatszej wersji Sol z silnikiem 2.0 - jest dynamiczny, dobrze wyposażony i koszuje ok. 31-40 tys. złotych w zależności od rocznika. Ma niezłe wyposażenie - elektryka, często radzio, klima i 4 poduszki. Uwaga ta wersja jest trudnodostępna po liftingu z 2001 r. ( w wersji ze 150 konnym silnikiem) nie wiem dlaczego ale wtedy przeważają silniki 1.6/110 i wzmocniony 1.8/129 - ten może byc alternatywą. Jak macie ok. 38-40 tys. zł to polecam modele po 2000 r. -doszły 2 poduszki kurtynowe i klima automatyczna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie brakzniku lewego kierunkowskazu ( przez ponad rok eksploatacji). Typowy japończyk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie miało miejsca w trakcie mojej eksploatacji. Poprzedni właściciel musiał poprawiać klimatyzację.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW
[l/100km]