Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

Prezes, 19 lat temu
Silnik 2.0 128KM 94kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 117 tys. km
Toyota Avensis I Sedan 2.0 128KM 94kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód. Bezawaryjny, ładny i nierzucający sie w oczy ( dla mnie to zaleta), przy tym ekonomczny i wygodny.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo elastyczny silnik, o świetnej kulturze pracy. Jednak konstrukcja starsza od VVTi, czyli moc mniejsza i osiągi też.
3,0
Skrzynia biegów
Jak na ta klasę zdecydowanie przeciętna. Biegi wchodzą dość ciężko, często haczą, a skrzynia ma głośną pracę. To typowe cechy tego odelu.
5,0
Układ jezdny
Miękkie komfortowe zawieszenie -typowe dla klasy średniej, tylko nadwozie nieco przechyla się przy szybkim pokonywaniu ostrych zakrętów. To nie jest samochód do wyścigów- to samo tyczy się skrzyni biegów i silnika. Prowadzi się dobrze.
Komfort
4,0
Widoczność
Tak jak w każdym sedanie - trudno wyczuć tył. Poza tym bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest jak byś powinno - wielostronna regulacja fotelu kierowcy, dwupłaszvczyznowa regulacja kolumny kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mimo, zę klima jest tylko manualna (mimo najbogatszej wersji Sol), to wentylacja jest bardzo sprawna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wgodny i przestronny samochód z wielkim bagażnikiem ( sedan - 510l)
5,0
Wyciszenie
W kabinie prawie nie słychać silnika. Można swobodnie rozmawiac nawet powyżej 170 km/h.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście pali 8-8,8 l poza 7l a przy dynamicznej jeździe sięga ponad 12 l. Ale to dobre wyniki jak na tą klasę samochodu. Przeglądy w ASO są dość drogie, ale obsługa miła i fachwa ( szczególnie polecam stację obsługi W&J Wiśniewski z Izabelina pod Warszawą - pełny profesjonalizm). poza przeglądami nic nie trzeba robić - eksploatacja jest bezproblemowa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mówi się, ze japończyki są drogie - to nie prawda. Jeśli chcecie kupić auto sprawdzone, legalne i z gwarancją warto poszukać w komisach przy salonach Toyoty ( na stronie www.toyota.pl znajdziecie link do strony z oferowanymi przez salony samochodami używanymi). ceny są trochę wyższe, ale i wższ jest pewność co do zakupu ( tak sądzę, gdyz sam kupiłem mojego Avensisa- tu znowu polecam salon W&J Wiśniewski, uważajcie z kolei na InterCar Nowak z Krakowa -słyszałem niepochlebne opinie). polecam zakup najbogatszej wersji Sol z silnikiem 2.0 - jest dynamiczny, dobrze wyposażony i koszuje ok. 31-40 tys. złotych w zależności od rocznika. Ma niezłe wyposażenie - elektryka, często radzio, klima i 4 poduszki. Uwaga ta wersja jest trudnodostępna po liftingu z 2001 r. ( w wersji ze 150 konnym silnikiem) nie wiem dlaczego ale wtedy przeważają silniki 1.6/110 i wzmocniony 1.8/129 - ten może byc alternatywą. Jak macie ok. 38-40 tys. zł to polecam modele po 2000 r. -doszły 2 poduszki kurtynowe i klima automatyczna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie brakzniku lewego kierunkowskazu ( przez ponad rok eksploatacji). Typowy japończyk.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego nie miało miejsca w trakcie mojej eksploatacji. Poprzedni właściciel musiał poprawiać klimatyzację.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Sedan