Dobry, niezawodny, rodzinny samochód z dość oszczędnym silnikiem, niestety z racji marki ceny raczej wysokie, to samo tyczy się części i autoryzowanego serwisu. Polecam znaleźć jakiś zwykły sprawdzony warsztat i tam dokonywać napraw i przeglądów. Można oszczędzić na oryginalnych częściach (są zamienniki) ale oby nie przesadzić bo chłamu też jest dużo.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik całkiem zrywny i cichy, wystarczająco elastyczny, po prostu czuć pewnie zapas mocy i nie trzeba kręcić do wysokich obrotów by miał dobre przyśpieszenie. Co ważne silnik jest oszczędny jak na tą pojemność.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia lewarka dość długie ale nie jest to samochód do rajdów tylko raczej sprawnej jazdy z całą rodziną. Po 200 000 km czasem zdarza się jej zgrzytnąć przy wrzucaniu jedynki ale wiek i przebieg robi swoje. Same przełożenia raczej dostosowane do spokojnej autostradowej jazdy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie ani przesadnie twarde ani też super komfortowe, taki kompromis między wygodną i dynamiczną jazdą jeśli już to z przewagą komfortu. Samochód prowadzi się stabilnie i raczej nie zaskoczy kierowcy nieprzewidzianą reakcją.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki wystarczająca, do tyłu trochę utrudniona ze względu na wyżej poprowadzoną linię tylnego bagażnika (wersja sedan 4-drzwiowa). Dla osoby jeżdżącej samochodami od jakiegoś czasu nie będzie to zbytnim problemem - szybko zacznie ogarniać manewry do tyłu.
4,0
Ergonomia
Nie mam specjalnych zastrzeżeń, wszystko na miejscu i pod ręką, pozycja na fotelach wystarczająco wygodna, z tyłu i z przodu podłokietniki. Denerwuje trochę wykończenie wnętrza. Niby najwyższa wersja \"sol\" a plastiki szare i nieciekawe w dodatku po kilku latach intensywnej eksploatacji wycierają się na \"czarno\". Tapicerka z materiału przypominającego szlafrok albo prześcieradło frotte :). Dość tandetne drewnopodobne wstawki plastikowe - to moje spostrzeżenia. Ale generalnie wszystko dobrze spasowane i nie skrzypi. Jeszcze jedna uwaga co do świateł drogowych, wg. mnie wiązka oświetlenia jest za wąska, kiepsko oświetla pobocza za to bardzo dalekosiężna (zupełnie niepotrzebnie), myślałem że mam źle wyregulowane ale to nie to po prostu taka uroda, stąd często posiłkowałem się na nieoświetlonych drogach włączeniem halogenów przednich.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu też bez specjalnych zastrzeżeń, wszystko działa jak należy, grzeje i chłodzi jak należy, klimatyzacja trochę nieprecyzyjna, trudno ustawić odpowiednią temperaturę (pokrętła).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze dość przestronne zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam 182cm wzrostu i nawet z tyłu nie siedzę głową w podsufitce. Bagażnik (z możliwością powiększenia przez złożenie tylnych siedzeń) jest wystarczający dla 4-sobowej rodziny na wakacyjny wyjazd.
4,0
Wyciszenie
Jak na ten wiek i klasę samochodu wystarczające. Prędkość podróżna do 140km/h raczej cicha, powyżej zaczyna robić się głośnawo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu może na wyrost ale dam najwyższą ocenę, tak naprawdę powinno być 4+. Silnik jak na tą pojemność bardzo oszczędny, średnio pali ok. 7,5l/100km. Możliwe że to zasługa elastyczności i tego że nie trzeba go wprowadzać na wysokie obroty aby sprawnie się poruszać zarówno w mieście jak i w trasie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny używanych Avensisów są dość wysokie stąd średnia ocena, jednak samochody są przyzwoite jakościowo i odpłacają raczej bezawaryjną eksploatacją.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów nie odnotowałem jakiś awarii.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jednak to Toyota i głownie poza sprawami eksploatacyjnymi specjalnie nic się nie psuje. Z racji zużycia były wymieniane tarcze hamulcowe, tylne zawieszenie i to na tyle, reszta to rutynowe przeglądy, wymiany oleju, klocków, pasków itp.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW
[l/100km]