Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

bartek125p@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 220 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik i jego niezawodność. Przed zakupem tego samochodu słyszałem taki żart że avensis to jest samochód dla ludzi biednych ponieważ się nie psuje. I tak jest. Da się go utrzymać za naprawdę niewielkie pieniądze i się nie psuje - tylko tankuję i jeżdżę
5,0
Całokształt
Toyota Avensis I generacji to samochód dla ludzi którzy szukają auta niezawodnego, przestronnego i taniego w utrzymaniu, którym mogą przewieźć dwójkę dzieci i psa na wakacje oraz materiały na budowę domu czy przewieść meble podczas przeprowadzki (2 osobowy składany tapczan zmieścił się do sedana :-)). Po więcej informacji na temat wszystkich modeli Toyoty Avensis zapraszam serdecznie na forum www.avensis.info
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak na tak duże auto troszkę za słaby ale w mieście spokojnie daje radę, gorzej jeśli chodzi o trasy i wyprzedzanie tirów z pełnym bagażnikiem i kompletem pasażerów - trzeba pociągnąć do 5000 - 5500 obr/min przy włączonej klimatyzacji, duży plus za małe spalanie i wielki plus za bezawaryjność, czasem zdarzy się mała dolewka oleju, zimą przy -20 stopniach mrozu nie ma problemu z odpaleniem, za drugim-trzecim obrotem silnik już załapuje i odpala. Podstawa to dobry akumulator i świece.
4,0
Skrzynia biegów
Ewidentny brak szóstego biegu, przydałby się i to bardzo, czasami bieg wsteczny wchodzi z lekkim zgrzytem ale ponoć TTTM (ten typ tak ma).
5,0
Układ jezdny
Auto ma skłonność do \"nurkowania\" podczas hamowania, w zakrętach jest dość stabilne i przewidywalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki jest ok ale cofając do tyłu np. przy parkowaniu zdarza się parkować jak ciężarówką - z otwartymi drzwiami patrząc do tyłu. Z doświadczenia polecam montaż czujników parkowania ponieważ w lusterkach bocznych i wstecznym samochód \"kończy się\" mniej-więcej na tylnej szybie.
4,0
Ergonomia
Jak to w Toyocie, wszystko na swoim miejscu, można obsługiwać z zamkniętymi oczami. W przypadku tego modelu przynajmniej z pierwszych lat produkcji Toyota zastosowała słabej jakości materiały wykończenia wnętrza - przy przebiegu 220.000 km kierownica i pedały są już trochę wytarte, założony jest już drugi mieszek zmiany biegów oraz deska rozdzielcza posiada pęknięcie pod szybą od słońca, ale w końcu to auto ma już 12 lat (i nadal jest fajne :-))
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą (nawet -15 do -20 stopni mrozu i duża warstwa śniegu) wystarczy ok. 5 do max 10 minut na postoju i silnik osiąga temperaturę roboczą (ok 90 stopni) nie trzeba żadnymi kartonami itp. zakrywać chłodnicy i używać jakichś tam samostartów itp., w środku ciepło robi się nawet jak silnik dopiero zaczyna się rozgrzewać. Klimatyzacja nie jest super wydajna co idzie odczuć w upały powyżej 30 stopni w cieniu ale jakoś daje radę - ponoć TTTM.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest dość obszerne, spokojnie wchodzi 5 dorosłych osób bez żadnych problemów. Przy wzroście 1,96m miejsca za kierownicą jest dość dużo.
4,0
Wyciszenie
Tu avensis wypada trochę kiepsko ale beznadziejnie nie jest, przy szczelnym wydechu na biegu jałowym stojąc przed samochodem słychać tylko osprzęt silnika, ale podczas jazdy przy wyższych obrotach (powyżej 4000 obr/min) jest trochę głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie niewielkie jak na tak duży samochód - trasa Poznań-Międzyzdroje-Poznań to 6.13 litra na 100 km przy prędkościach 90-140 km/h, w cyklu mieszanym to około 7,5 litra a w mieście przy włączonej klimie nie udało mi się jeszcze przekroczyć 9 litrów na setkę. Ceny części są małe patrząc na samochody konkurencji z tego segmentu aut lecz często są trudno osiągalne (np. listwa boczna drzwi kierowcy - nie do znalezienia nawet używana w przyzwoitym stanie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za auto tej klasy i za te pieniądze polecam na 1000000% Gdybym miał kupować to auto jeszcze raz nie wahałbym się ani minuty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2,5 roku użytkowania i zrobieniu tym samochodem ponad 40.000 km wymieniłem termostat ponieważ auto się nie dogrzewało w trakcie jazdy tylko na postoju po czym znów jeździło niedogrzane, 2 razy był spawany wydech (korozja), wymienione zostały gumy stabilizatora z tyłu (częsta przypadłość avensisa I generacji) oraz wymienione zostały tarcze hamulcowe wraz z klockami hamulcowymi, ponieważ było odczuwalne bicie przy hamowaniu na kierownicy i pedale hamulca (bardzo częsta przypadłość tego modelu - TTTM). Przy przeglądzie okresowym wyszło jeszcze że linka ręcznego jest trochę zatarta i przewody hamulcowe są pordzewiałe więc należy mieć to na uwadze przy sprawdzaniu samochodu. Nagminnym jest (przynajmniej w moim egzemplarzu) nieszczelność uszczelki pod pokrywą zaworów 4 sztuki w ciągu 40.000 km przez 2,5 roku użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ten samochód nie ma poważnych usterek, Stwierdziłbym nawet że czasami toyota jest \"samonaprawialna\" pod warunkiem że znajdzie się pewny i bezwypadkowy egzemplarz z niecofniętym licznikiem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,50 zł
8,2
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis I Sedan