Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

kb, 14 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : PRZESTRZEŃ
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Autoalarm - padła syrenka
Inne : Tapicerka wewnątrz auta słabej jakosci
4,0
Całokształt
Jetem zadowolony z auta - duże, rodzinne, jak do tej pory niezawodne. Drobnostki nie unieruchamiają auta a są łatwe do osunięcia niewielkim kosztem. Spalanie na przyzwoitym poziomie. Polecam wszystkim którzy nie wiele podróżują lub nie liczą się z kosztami ceny benzyny ;) Obsługa serwisowa benzynowego silnika jest niedroga a jazda sprawia dożo radości. Warto kupić auto z historia z polskiego salonu - dobrze utrzymane będzie dłuugo służyło. Polecam strony z forum avensis.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 - najmniejsza pojemność z dostępnych w tym modelu jednak radzi sobie dobrze(a auto mało nie waży). Dobre przyspieszenie, bardzo cicha praca < 100km/h. Dopiero przy komplecie (5osób dorosłych) czuć różnicę...
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest idealnie ale narzekać nie mogę - trochę mało płynnie ale biegi wbijają się prawidłowo. Podobno wymiana płynu w skrzyni biegów wpływa korzystnie.
4,0
Układ jezdny
Auto \"płynie\" po drodze w dobrym słowa tego znaczeniu. Szkoda że drogi w Polsce są jakie są - zawieszenie jest wrażliwe i nie lubi dziur. Trzeba się nastawić na wymianę końcówek drążków stabilizatora itp. Na szczęście zamienników jest wiele i nie są drogie ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Sedan + czujniki parkowania = doskonałe połączenie. Nic dodać nic ująć ;)
4,0
Ergonomia
Poprawnie! Wszystko w zasięgu ręki bardzo czytelne. Inną sprawa jest, że nie ma tego za wiele :) Trochę spartańskie wykonanie nie zachwyca pięknem ale tez nie sprawia kłopotów z obsługa podstawowych funkcji jak włączanie świateł awaryjnych, regulacja nawiewu czy ogrzewania szyby. Poprawiał bym tylko podświetlenie tych przycisków: w dzień ciężko dojrzeć czy klimatyzacja jest załączona, a nocą niemożliwym jest regulowanie lusterek bez dużej koncentracji na przycisku, który nie jest w żaden sposób podświetlony...ale to już chyba nie jest sprawa ergonomii
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba się przyzwyczaić, że przez środkowy nawiew w pulpicie leci zawsze zimne powietrze (z zewnątrz) Reszta nie zaskakuje - wręcz bardzo pozytywnie. Szyby dość szybko odparowują - wystarczy włączona klimatyzacja (u mnie akurat manualna) Na marginesie: kłopotliwym może być wymiana filtrów kabinowych bo są bardzo nieprzystępnie umieszczone.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 1.9m i jestem zadowolony z przestrzeni. Siedziałem w kilku autach przed zakupem \"avki\" i przyznam że zdecydowałem się na te auto między innymi dlatego, że mogę swobodnie odsunąć fotel do końca, wyregulować siedzenie łącznie z odcinkiem lędźwiowym a na tylnym siedzeniu mieści się na luzie fotelik z dzieckiem :) Na tylnym siedzeniu 3 dorosłe chłopy siedzą bez wielkiego ścisku.
5,0
Wyciszenie
Cicha..naprawdę cicho jeździ. Wyciszona jest bardzo dobrze. Dopiero przekraczając 100km/h zaczyna dochodzić hałas konkurujący z cicho włączonym radiem
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie najgorzej: 7.5 w trasie 9 w mieście 8.5 mieszane Wyniki zmieniają się zależnie od wielu czynników (warto pamiętać o filtrach i świecach oraz oponach a można to korzystnie zmienić)
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście każdy szuka auta wysokiej jakości wykonania i niskiej ceny. Warto pomyśleć o toyocie-nie są tak drogie jak volkswageny a potrafią być naprawdę dobrze wykonane. Do tanich tez nie należą ale nie są na celowniku złodziei aut. Proponuję każdemu wyszukać model który wpada w oko i tak długo oglądać oferty aż znajdzie zadbany egzemplarz. U mnie trafiło na aVensis :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W trasie nigdy nie zawiodła, rankiem zawsze odpaliłem (wystarczy dobry akumulator a przy -20 załapał za pierwszym razem). Profilaktycznie wymieniłem chłodniczkę oleju bo już się \"pociła\" (koszt 100zł-2h roboty), podobnie uszczelka pod klawiaturką (koszt 18zł-30min roboty) oraz łączniki stabilizatorów(koszt 110zł-2h roboty). Oleje i filtry to standard :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Odpukać :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Sedan