Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Sedan

Ł. H. (Ali), 15 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność. I to, choć nie we wszystkim jest doskonałe to we wszystkim conajmniej dobre - trudno znaleźć słabą stronę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Spalają się dość często H7 w światłach mijania - ale w innych autach również tak jest...
Inne : nie wiem, nie miałem nigdy żadnej inne usterki...
5,0
Całokształt
Tylko Avensis po raz drugi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tak mały silnik w aucie tej klasy (niektóre auta klasy D nawet nie są oferowane z 1.6...) jest naprawdę doskonały - niektóre benzynowe dwulitrówki, szczególnie z grupy VW mu nie dorównują. Kto narzeka na elastyczność albo często jeździ załadowanym niech lepiej od razu kupi 1.8. To jest tylko podstawowy silnik, a zdecydowanie wystarczający i oddwdzięcza się ekonomiką.
5,0
Skrzynia biegów
Jedynka mogłaby wchodzić lepiej, szczególnie na mrozie, ale przy mojej jeździe z maksymalnym wykorzystaniem, power over i dziwnych redukcjach przy takim przebiegu auta i tak jest genialna.
5,0
Układ jezdny
To jest komfortowe auto rodzinne i tego założenia trzeba się trzymać wtedy nie można mu nic zarzucić. Auto się dobrze prowadzi, wielowachacze z tyłu wiele dają (i nie psują się jak konstrukcje np. w Passacie !!!), 200 na autostradzie z pełnym poczuciem kontroli, układ kierowniczy wystarczająco precyzyjny. Nieco za miękki do dynamicznej jazdy - polecam zmianę opon na 16 cali o profilu 55 albo 50 - dużo lepiej. Pięknie idzie bokiem na ręcznym... Dobre hamulce - ale wszystkie 4 muszą być tarczowe!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Duży kufer wiele zasłania. Polecam czujniki parkowania, da sie kupic nawet za 100pln i za drugie tyle zamontować. Warto mieć podgrzewane lusterka które niestety tylko w najbogatszych wersjach (chociaż to taki prosty i tani bajer, u mojej żony w durnym Swifcie klasy B jest w podstawowej wersji!!!). W sedanie bardzo przeszkadza brak tylnej wycieraczki - ale sedany tak mają. Z przodu i na boki nieźle.
5,0
Ergonomia
Wszystko co można wymagać w tej klasie - oczywiście w sedanie kanapy nie przewieziesz, ale nie o to chodzi. Każdy kto wsiada do tego auta obsłuży wszystko, nawet audio bez zaglądania do instrukcji. Wszystko wygodne, czytelne i intuicyjne. Wzór do naśladowania, nawet dla późniejszych wersji Avensisa!!!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i wentyluje bardzo dobrze, tylko czemu przy pozycji na szybe wieje zimnem z centralnej kratki i to jeszcze instrukcja pisze że to normalne...? Lekka paranoja. Klimatyzacja dobra, choć widywałem wydajniejsze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
i dla bagaży również! Tym bardziej że oboje z żoną mamy niewiele ponad 1,70... Jak ktoś ma 2 metry to znajdą się dla niego przestrzenniejsze auta na rynku jeśli to kluczowe. Ale całościowo jest super.
5,0
Wyciszenie
Od czasu jeżdżenia Avensisem i to w benzynie większość aut znajomych jest strasznie głośna. Żeby było słychać nie byle jaki subwoofer na dobrym wzmaku z bagażnika musiałem zamontować bass reflex w tylnej półce - to mówi wszystko.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy egzemplarzu o znanym pochodzeniu zero napraw, szczególnie po faceliftingu. Materiały eksploatacyjne typu klocki hamulcowe czy świece schodzą 2-3x rzadziej niż w niemieckich autach o francuzach nie wspominając, do tego łańcuchowy rozrząd i trwałe zawieszenie. Średnia serwisu rocznego auta, nie licząc kupna opon i akumulatora raz w jego historii łącznie z przeglądami w ASO przez pierwsze 3 lata nie przekroczyła mi 500pln / rok a niemało jeżdżę!!! Fiat Punto kosztował mnie rocznie ponad 4 razy więcej nie wpominając że palił więcej niż Avensis... Uwaga - polskie serwisy zalewały jakimś Castrolem który zżerał uszczelki i niektóre sztuki mają kłopoty z uszczelnieniem silnika - koniecznie zwrócić uwagę na zużucie oleju i szybko naprawić jakby trzeba było dolewać więcej niż 1 raz między przeglądami. Niestety nie jest to tania naprawa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Z mojej perspektywy jako nowe auto było jednym z tańszych w swojej klasie a przy tym uczciwie wyposażonym z tego co pamiętam. O jakości pisałem już powyżej, więc nie będę się powtarzać. Daje ona koszty utrzymania mniejsze niż niejednego malucha klasy B. Po 8 latach muszę powiedzieć że patrząc na cenę początkową, spalanie, serwis, wyszedłem na Avensisie dużo lepiej finansowo niż na mojej żony Punto. Rewelacja.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
N I C mi się nigdy przez 8 lat użytkowania nie zepsuło, poza spalonymi żarówkami świateł mijania. Nie zdażyła się sytuacja by auto nawet przy -30 stopniach nie odpaliło za pierwszym razem. Nic nie trzeszczy, nic nie stuka. Gdyby nie nieco wytarta kierownica i gałka zmiany biegów auto w wieku lat 8 z zewnątrz i wewnątrz jak wyprowadzone wczoraj z salonu. A jeździ nawet lepiej niż na początku bo dotarty :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
vide powyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis I Sedan 1.6 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
18,50 zł
8,2
l/100km
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis I Sedan