Zawieszenie
: mega zawieszenie poprostu nie da sie go wyprowadzic z drogi nawet przy maksymalnych predkosciach prowadzi sie pewnie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wydmuchana uszczelka
Przeniesienie napędu
: chrupanie w skrzyni 2 bieg
Karoseria
: na myjkach schodzi ochronna warstwa lakieru
4,0
Całokształt
auto malo mnie kosztuje, wyglada juz dosc staro na naszych drogach, duze spalanie jak na diesla o malych osiagach, jak na 9 litrow ropy moglby miec spokojnie ze 130 koni, mimo wszystko oceniam go dobrze no bo jezdzi bez problemow, napewno przezyje wiecej niz D4D ktore sie sypie na potege
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 2.0 TD (90km) dla dziadków, jak ktos chce pojezdzic powyżej 120km/h spala aż 9 litrów !!, wszystko ze względu na to że jednak jest to ciężkie auto, takie spalanie w dieslu 2.0 + opłaty ubezpieczenia nie dla mnie... po zmianie oleju udało mi sie pojechać nim 185km/h... jesli chodzi o wyprzedzanie to idzie tak do 120km/h potem trzeba sie rozpedzac zeby cos ogarnac, na trasie to jest meczace, zwlaszcza jak zajezdzaja droge i trzeba hamowac a potem znowu sie rozpedzac, w 5 osob nie da rady nim wyprzedzic, do tego wydmuchana uszczelka pod glowica mimo tego jezdzi i sie nie grzeje, ale wody trzeba polac, przynajmniej olej wymiana co 15.000 km zerowe zuzycie od wymiany do wymiany... ale spodziewałem sie wiecej oszczednosci po tym silniku...
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia chodzi dosc precyzyjnie ale 2 bieg zaczał mi chrupać, tak że nie wiem czy wytrzyma, możliwe ze jest to kwestia slabego wysprzeglania bo pedal zbiera dosc nisko, jeszce nie wiem co to moze byc ale cos sie tam dzieje wiec ocena przecietna
5,0
Układ jezdny
uklad jezdny mega, od nowosci wymieniane tylko tuleje wahaczy, trzyma sie drogi jak sportowy na yokohamah 195/60/15, wybiera nierownosci jak prawdziwa limuzyna wygodnie sie podruzuje, wielowahacz toyoty jest nie do porownania z innymi markami
Komfort
5,0
Widoczność
nie ma zastrzezen, jak w kazdym innym aucie, swiatla dosc mocne jak na zwykle zarowki doswietlaja pobocza jak i odlegle zakamarki na nieoswietlonych drogach
4,0
Ergonomia
mimo plastikow w srodku i tak lepsza jakosc i wykonczenie niz w oplach itp. fotele wygodne materialowe, dobrze podpieraja plecy, oplywowe klamki
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
manualna klima mogla by byc mocniejsza, latem w upaly mozna sie spocic
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
duzo miejca na nogi z tylu, wygodny podlokietnik dla kierowcy i pasazera, z tylu spokojnie moga siedziec 3 osoby wygodne fotele obszerny bagaznik, auto jest poprostu wielkie
4,0
Wyciszenie
z zewnatrz nie slychac prawie nic, silniczek diesla, wiadomo na autostradzie bedzie go slychac, przydalby sie 6 bieg :) ale nie jest to jakies bardzo dokuczliwe odczucie
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
po silniku 2.0 (90km) spodziewalem sie wiekszych oszczednosci, za 50 zł przejade jedynie 100km, no ale jak ktos jezdzi do 120km/h nie bedzie narzekac, wydmuchana uszczelka pod glowica doskwiera, naprawa nieoplacalna ale mozna z tym jezdzic, nie bierze oleju wogole 10w40 od wymiany do wymiany co 15.000, rozrzad co 150.000
4,0
Stosunek jakość/cena
ceny sa dosc niskie w porownaniu do wygody podrozowania tym autem, od 7000-10000 juz mozna urwac auto w dobrym stanie, zawieszenie bajka w porownaniu z oplami w ktorych buja jak na statku
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana zarowek, wymiana glosnikow (zalane) optarcia plastikow i farby, ku mojemu zdziwieniu 15 letnie auto a nie widac na nim sladu rdzy!!!!!!!!!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tuleje wahaczy, tarcze, olej, uszczelka pod głowicą, chrupanie w skrzyni, rozrząd
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 90KM 66kW
[l/100km]