Zawieszenie
: Zawieszenie dość wytrzymałe. Naprawy najczęściej zużywających się elementów sa tanie i proste.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
: Słabe tarcze, korodujące zaciski powoduja nie odbijanie klocków
Silnik
: Zaworki SCV - pierdółka, ale kosztują 1200
Układ elektryczny
: Zarówki H7 - taka ich uroda często się palą
4,0
Całokształt
Wygląd taki sobie, ale prowadzi się dobrze, bardzo wytrzymałe zawieszenie. Tapicerka siedzeń też bardzo wytrzymała. naprawy silnika drogie, ale przy przebiegach do 200 - 300tys jeszcze nic poważnego się raczej nie dzieje. Wada fabryczna 5 biegu to dość kosztowna rzecz.
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy przebiegach ponad 300tys silnik wymaga kosztownych remontów przy 500tys kapitalka. Wtryskiwacze wytrzymują dużo dłużej niż w tym samym silniku montowanym W T25
3,0
Skrzynia biegów
Wada fabryczna - kiepskie smarowanie 5 biegu powoduje że najzwyczajniej z czasem bieg ten się kończy (200-300tys). Koszt samych części do 5 biegu to ponad 2000zł. Sprzęgło z dwumasem - wytrzymałość zależy od stylu jazdy 100 - 160tyskm. Koszt wymiany z niezbędnymi robotami towarzyszącymi - 3000zł
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się spoko, zawieszenie wytrzymałe. Przez 80tys wymieniłem tylko 2x łączniki stabilizatora i zaraz po zakupie tuleje wahacza z przodu. Hamulce dość słabe jak na takie auto, ale do normalnej jazdy wystarczające.
Komfort
4,0
Widoczność
Lusterka w trakcie jazdy mają dość dobry zakres. Precyzyjne cofanie na lusterkach wymaga ich przestawienia. Widoczność przez szyby jest ok
5,0
Ergonomia
Wszystkie elementy potrzebne do prowadzenia i sterowania podzespołami są na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno grzeje i chłodzi dobrze. Największy minus to źle skonstruowany mieszacz powietrza przez co przy włączonym nawiewie na szyby z konsoli środkowej płynie powietrze prosto z zewnątrz bez podgrzania. Przy wyrobionej uszczelce nie ma możliwości zamknięcia w 100% tej kratki, przez co wieje nam delikatnie zimne powietrze. W mrozy upierdliwa sprawa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nikt nie narzekał żeby było mu ciasno.
4,0
Wyciszenie
Jak na starego diesla jest ok. Powyżej 120 robi się już dość głośno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mnie trafiły się kosztowne naprawy, ale jest to związane z przebiegiem. Kupiłem auto z przebiegiem oficjalnym 260tys teraz mam 345tys ale znając życie z 70-100tys ktoś odkręcił i stąd te drogie naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Odpowiedniki innych producentów jak Mondeo, Octavia, Passat, czy Vectra tez posiadają wiele wad, ale Avensis w T22 2010 kosztował w granicach 18tyszł a Passat, czy Octavia grubo ponad 20tys, wiec cenowo zakup Avensis był dużo lepszy. Jakością nie ustępuje jego droższym odpowiednikom.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Po 2 latach mojego użytkowania radio przestało czytać płyty CD
2. Pękł plastik od kokpitu przy kratce nawiewu na szybę, ale nie trzeba nic z tym robić,
3. Powoli pojawia się korozja przy tylnych nadkolach, i progach od wewnątrz. Przez skorodowane przejście kabla do tylnej klapy lała się woda do schowków w bagażniku (rada - wyczyścić rdze, zamalować i zalepić porządnie silikonem dekarskim).
4. Uszczelka podszybia wykruszyła się, ciężko znaleźć dobre podszybie używane, ale można nic z tym nie robić
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
1. 310tys - sprzęgło - komplet z dwumasem - 3000zł
2. 318tys - turbosprężarka - regeneracja + czyszczenie wydechu i dolotu - 2000zł
3. 322tys - Uszczelniacze zaworowe - 1300zł
4. 327tys Zaworki SCV - 1100zł
5. 333tys Regeneracja pompy wtryskowej - 1000zł
6. 335tys - 5 bieg powoli kończył żywot - wymiana skrzynki na używkę - 1500zł
Łącznie 9900 przez 5,5 roku
Nie mam pretensji do auta, gdyż ma swoje lata a i realny przebieg jest ponad 400tys. Usterki wynikają z przebiegu. Ale i tak wyszło taniej niż kupić np Passata za 24tys bo przez 5,5 roku musiał bym w niego tez wrzucić pewnie z 6 tys.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]