Silnik
: Bezawaryjność, bardzo niskie koszty utrzymania przy tak komfortowym aucie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: Koło dwumasowe
Silnik
: Pompa paliwa - zawory SCV
Karoseria
: Lakierowanie dachu
5,0
Całokształt
Auto polisingowe przywiozłem z Niemiec w 2006 roku z przebiegiem oryginalnym 176 tys km. Dostałem kompletną dokumentację i historię auta. Wiedziałem że było bezwypadkowe i po bardzo dokładnym przeglądzie. Od tego czasu jeżdżę nim bez przerwy. Jestem pod wielkim wrażeniem jego niezawodności i nawet drobne naprawy czy usterki nie zmącą widoku całości - auto nie zawiodło mnie ani razu ! Spalanie które podaję nie jest spisane z komputera pokładowego, tylko na podstawie regularnego tankowania zawsze do pełna i spisywanego licznika bieżącego kilometrów, potem jego zerowanie i do najbliższego tankowania. Dzięki temu podaję średnie spalanie z ostatnich 8 lat, w czasie których przejechałem 190 tys km. Dane są całkowicie wiarygodne i autentycznie średnie. Co do paliwa - od samego początku tankuję w 90% na stacji Auchan we Wrocławiu i nie mam żadnych problemów z paliwem. Raz w roku robię przegląd auta, wymieniam wszystkie filtry oraz olej (Magnatec 10W40). Do tego niezbędne wymiany klocków, tarczy, i innych części które się zużywają. Po 300 tys km wymieniłem koło dwumasowe wraz ze sprzęgłem - koszt 2250 zł (nowe firmy AISIN). Po 340 tys km wymieniłem zawory SCV Denso niskiego i wysokiego ciśnienia. Było to konieczne ponieważ auto nie było w stanie jechać szybciej niż 130 km/h i co chwila wyrzucało mi błąd silnika - ale jechało ! Szacun dla Toyoty za takie rozwiązanie - tym bardziej że jechałem wtedy do Kwidzyna i auto dojechało i jeszcze wróciło bez problemu. Po wymianie - auto dostało mocy i teraz znowu śmiga jak trzeba. Z poważniejszych napraw muszę jeszcze napisać o konieczności polakierowania dachu. Wynika to prawdopodobnie z tego że mam jeden z ostatnich egzemplarzy Avensis I z października 2002 i tłoczenie blachy było już niezbyt dokładne. Zrobiły się pęcherze na łączeniach z szybą przednią oraz przy rynienkach. Koszt lakierowania 1000 zł. I to na tyle. Auto planuję w tym roku sprzedać i kupić następcę - czyli Avensis III kombi z tym samym silnikiem 2.0 D4D. Jak słucham moich kolegów i koleżanki z pracy o usterkach i problemach z ich autami - to tylko utwierdzam się że moja Toyota to był idealny wybór. Teraz wiem, że tylko japońskie auto da mi taką pewność i bezawaryjność - czego życzę wszystkim użytkownikom tej marki.
Wrażenia
4,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]