Układ hamulcowy
: Doskonałe hamulce, z przodu zaciski dwutłoczkowe, z tyłu tarczobębny.
4,0
Całokształt
Auta już nie mam, sprzedałem. To był mój chyba 10 samochód i muszę uczciwie przyznać że tak całkowicie bezawaryjnego auta nigdy nie miałem. Dodatkowo karoseria jak prawie w nowym, żadnego nawet najmniejszego śladu rdzy! Kupiłem je używane w niemieckim salonie, wyszło dość drogo, a po przyjeździe do Polski musiałem jeszcze założyć nowe opony i wymienić wszystkie tarcze, klocki i tarczobębny ze szczękami - to była jedyna inwestycja w serwisowanie (wymian oleju, filtrów i żarówek nie liczę). Auto było bezwypadkowe i z oryginalnym przebiegiem 180 tys. km. Ja nim przejeżdżałem około 1000 km miesięcznie, większość w zatłoczonym mieście - do tego celu nie było ono najlepsze gdyż w zimie silnik był z reguły nierozgrzany. Na długich trasach spisywało się znakomicie, całkowicie zapomniałem że coś może nawalić. Jednak gdybym miał kupić to auto jeszcze raz, to nie uczyniłbym tego. Dl;aczego? Zacząłem interesować się kosztami ewentualnych napraw, wiadomo że auto bezawaryjne wiecznie nie będzie. Przeraziłem się np. kosztem wymiany koła dwumasowego lub wtryskiwaczy, czy też turbiny, to niestety nie na moją kieszeń, koszty zbliżające się do wartości 11 letniego już auta - to bezsensowne!!! Krótko podsumowując - znakomite auto, ale dla bardzo bogatej osoby, ale czy takie osoby kupują używane samochody tej klasy?
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo cicho (jak na diesla), nie jest jednak zbyt elastyczny, 5 bieg zdaje egzamin dopiero powyżej ca 65 - 70 km/h. Długo nagrzewa się.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi nie wchodzą zbyt ładnie, trzeba przyzwyczaić się do tej skrzyni
5,0
Układ jezdny
Myślę że jest to jeden z poważniejszych atutów tego auta.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu fatalnie, bo kombi, poza tym OK.
4,0
Ergonomia
Ergonomia dobra, ale nie wyróżniajaca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Można zaakceptować, dobrze choć mogło by być lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, chociaż kierownica mogłaby być wyżej ustawiana.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre jak na diesla.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa w normie - minimalne średnie na trasie 5,5l / 100 km, maksymalne w mieście w zimie (permanentnie nierozgrzany silnik) 9,5l/100 km. Przez 2 lata użytkowania nie było żadnej awarii (!!!), tak ze nie było konieczności jakiejkolwiek wizyty w serwisie, wymianie podlegał jedynie olej i filtry.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnej awarii drobiazgów, żarówek i gum wycieraczek nie liczę, bo to materiały eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej poważnej i niepoważnej awarii.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]