Silnik
: Jak Avensis z Dieslem to tylko D4D. Wspaniały silnik.
5,0
Całokształt
Nie przypuszczałem, że to tak dobre auto. Spodziewałem się przeciętnie wykonanej Toyoty w Anglii. A tu nie jest tak źle. Ale moja Ave nie była tania. Lepiej wydać trochę więcej i kupić nie picowany egzemplarz, który nie jest okazją.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo równo. W środku brzmi gładko i równo jak benzynowy. Nie jest to sprinter ale elastyczność jest na dobrym poziomie. Przy ciężkim sandale potrafi zadymić.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepiej pasuje tu słowo \"idealna\".
4,0
Układ jezdny
Polskie dziury nie robią na niej wrażenia. Prowadzi się stabilnie na kiepskiej nawierzchni. Auto nie lubi szybkich zakrętów.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Ale nie epicka.
3,0
Ergonomia
Wszystko tak jak powinno być. Ale brakuje porządnego miejsca na komórkę. Roleta (w kombi) jest słaba i jej zasuwanie pozostawia trochę do życzenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Poprawnie. Przednia szyba odparowuje szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo przestronne. W tej klasie to niemal wzór. Nowsze Avensisy nie dawały już takiego uczucia przestronności we wnętrzu.
5,0
Wyciszenie
Silnik super cichy. W tym segmencie nie ma sobie równych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa. Ceny przeglądów w normie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tani. Nawet na rynku wtórnym. Inne auta są albo tańsze albo lepiej wyposażone. Ale to jest Toyota. Kupuje się drożej ale potem wydaje się mniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadna duperela się nie zepsuła. No może za wyjątkiem słynnego schowka na okulary.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tylne klocki hamulcowe zrobiły rowki w tarczach. Trzeba było wymienić komplet.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]