Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Kombi

Mariusz.Treszczotko@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 D-4D 110KM 81kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Avensis I Kombi 2.0 D-4D 110KM 81kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : doskonale tłumi wszystko
5,0
Całokształt
W dwa latka zrobiłem ponad 100 000km wydaje mi się że znam ten samochód. Mogę o nim pisać w samych superlatywach zaczynajac od fajnego może nie zbyt mocnego silnika ale cichego, ekonomicznego, niesamowicie płynnego, po zawieche która zadziwia mnie wytrzymałością i dobrym prowadzeniem po bardzo nierównych nawet drogach. Mobilkiem tym jeżdzę bardzo dużo po żwirowych drogach nierównych i powybijanych mimo to nie mudzę zważać na dziury tylko cisnę w gaz i samochodzik jak by przelatywał nad nierównościami, powiecie że w ten sposób rozbiam zawieszenie, na mój przebieg znieniłem raz obsady stabilizatora tylnego, dwa razy robiłem przud do wymiany szły tuleje wachacza tylne i obsady stabilizatora (zawieszenie stawiam na zamiennikach naprawde nie drogich) amorki w super stanie. Teraz postaram się ponażekać. Pokonując zakręty tył tego zdaje sie lekkiego kombi (1380kg) potrafi czasem odjeżdzac do zewnętrznej, w Carinie E sedan tego nie było, dalej jeśli o zakręty aby dorównać w nich Carinie która ma gumki ciut węższe i na wyzszym profilu niż standardowe w Ave to do Ave musiałem zażucić alu 17 cali 205x45 na tych oponkach można fajnie pośmigać powchodzić wariacko w zakręty ale wtedy samochud aż za bardzo czuje koleiny i inne nierówności drogi. To co mnie żeczywiście w.....a (denerwuje) to woda w bagażniku gdy zaliczy sią pare dobrych kałuż.
Wrażenia
5,0
Silnik
silnik kulturalny i elastyczny i cichy jak na Diesla. Ostatnio było -24 na podwurku samochud przenocował pod chmurką z odpaleniem nie było ciekawie trzeba bylo pokręcic mimo iż parę razy grzałem świece, na szczęście ropki w baku było mało pojechałem na Schella i zalałem V-powrea, znowu samochód pod chmurką znów -20 z hakiem wsiadam kontrolka świecy żarowej zgasła odpala prawie tak by było +20. POLECAM NA MROZY DOBRĄ ROPKE NISKOPARAFINOWĄ.
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
na podwurku -20 w środku +20 z klimatyzacją nie jest już może tak super lodówka to to nie jest ale z polskim latem sobie radzi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
akurat
5,0
Wyciszenie
W ośmioletnim aucie uszczelki w drzwiach szumią, zawicha bajer, silnik też cichusi chyba że go się ostro przydusi, ale mimo to zwyczaj mam uczucie że jade bęzyniakiem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na trasie jadąc w okolicach 90km/h momentami zadziwia
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Koło dwumasowe i synchronizator biegu piątego

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Kombi