Poprzednio przez trzy lata jeździłem Avensisem z silnikiem 1600 i byłem zadowolony, choć tamten silnik był zdecydowanie za słaby. Po faceliftingu i wstawieniu silników nowej generacji Avensis stał się autem doskonałym: cichy, szybki, komfortowy, z ogromnym bagażnikiem (w każdej wersji nadwozia, nie tylko w kombi).
Wrażenia
5,0
Silnik
Nowy silnik VVTi spisuje się doskonale, "ciągnie" juz od 2000-2300 obr./min.
4,0
Skrzynia biegów
Tak jak trzeba, rozsądny kompromis między ekonomią a przyjemnością z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja. Wygodnie, w miarę miękko, a jednocześnie pewnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę gorzej z widocznością do tyłu, ale to kombi, więc trudno za dużo oczekiwać.
4,0
Ergonomia
Wszystko tam, gdzie trzeba.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Znacznie lepsza niż w poprzednim modelu, no i jest elektroniczna klimatyzacja.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pełen komfort.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Znacznie lepiej niż w poprzednim modelu, silnik cichutko mruczy a tak naprawdę słychać go dopiero przy prędkościach powyżej 130 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na duży, cięzki samochód kombi z silnikiem o mocy 130 KM zużycie w mieście na poziomie 10 l/100 km. a w trasie 6,5 - 7,5 l/100 km należy uznać za przyzwoite. Przeglądy drogie, ale tylko raz na rok, a poza tym wydatki zerowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przyzwoity produkt musi przyzwoicie kosztować, ale ten samochód wart jest każdej złotówki.