Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avensis I Kombi

rav, 11 lat temu
Silnik 1.6 110KM 81kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Avensis I Kombi 1.6 110KM 81kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,54
16% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : NIC MNIE WŁAŚNIE W NIM NIE ZASKOCZYŁO
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Strzelił mi króciec termostatu, straciłem sporo płynu chłodniczego, mogłem zatrzeć silnik gdyby nie to, że jechałem po mieście i zauważyłem dym spod maski. Króciec termostatu ma wadę fabryczną, jest wykonany s plastiku i co kilka lat po prostu PĘKA!!!
3,0
Całokształt
Auto NIESAMOWICIE NEUTRALNE. Nie ma w nim nic czym można się zachwycać. Kupiłem bardzo zadbany egzemplarz, wyróżniający się na ulicy ale co z tego jak dla kierowcy jest to auto przeciętne, nawet trochę nudne. Pewnie nie kupię drugi raz takiego samochodu. Jeździłem wcześniej starą Vectrą i tamto auto było JAKIEŚ, miało swój charakter, można było je polubić. Toyota jest nudna, średnia pod każdym względem, dobra dla starszego pana, któremu wystarczy 110 KM na papierze.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik ma zdecydowanie zbyt mało mocy w dolnym zakresie obrotów. Żeby wyprzedzić trzeba wkręcać pod czerwone pole. Do 4 tysięcy obrotów auto przyspiesza bardzo przeciętnie, od 4 d 6 tysięcy auto już zaczyna przyjemnie ciągnąć. Drażni mnie, że aby dynamicznie wyprzedzać na trasie muszę redukować do trójki. Silnik jest dosyć cichy i to sprawdzona konstrukcja. Jego kultura jest w porządku jednak brak tej mocy na niskich obrotach odbiera frajdę z jazdy.
3,0
Skrzynia biegów
Baaaaardzo długie biegi. Na 1 można jechać maksymalnie 60 km/h, dwójka 100 km/h a na trójce 140 km/h, potem odcinka. Lewarek lubi się czasem przyhaczyć ale biegi wchodzą bez problemu. Długie biegi i brak mocy na niskich obrotach sprawia, że o dynamice na piątym biegu można tylko pomarzyć. Dla mnie niestety słabo.
3,0
Układ jezdny
Auto jedzie komfortowo. Dobrze trzyma się drogi, jest przewidywalne i stabilne na drodze. Można usnąć za kierownicą. Układ jezdny nie powala precyzją (daleko mu do focusa czy passata) ale dla spokojnego kierowcy wystarczy. Promień skrętu jest olbrzymi, autem źle się zawraca na wąskich drogach.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność wokół jest w porządku. Wysoka pozycja za kierownicą sprawia, że dach zasłania sygnalizatory - moim poprzednim autem mogłem zatrzymać się znacznie bliżej sygnalizacji. Słupki nie ograniczają widoczności a lusterka też są ok, od strony kierowcy jest lusterko które eliminuje \"martwe pole\".
3,0
Ergonomia
Dużo schowków, przyciski i pokrętła na miejscu i proste w obsłudze. Zbyt wysoka pozycja za kierownicą, fotela nie da się już bardziej opuścić a ciągle mam za wysoko. Z kolei podłokietniki są za nisko. Mam ponad 180 cm wzrostu i nie mam dobrego podparcia łokci mimo, że teoretycznie są podłokietniki. Widać, że auto jest przewidziane dla znacznie niższych osób. Nie jest źle, fotele są wygodne i nie męczą na dłuższej trasie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kabinę można szybko nagrzać i bardzo szybko schłodzić wydajną klimatyzacją. Brak zastrzeżeń, tutaj mamy to dopracowane. Silnik nagrzewa się szybko więc przy niskich temperaturach nie marznie się.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto jest obszerne. Z tyłu jest dużo miejsca ale nie wsunie się stóp pod fotel kierowcy ani pasażera bo nie ma tam po prostu miejsca. To duży samochód, w sam raz na dłuższe wyjazdy. 4 osoby mogą podróżować w naprawdę fantastycznych warunkach. 5 osób też zmieści się bez problemu. Na tylnej kanapie można posadzić 3 osoby dorosłe i nie będzie zbyt ciasno. Przestrzeń oceniam bardzo dobrze.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h jest naprawdę cicho. Na postoju bardzo cicho. Przy 120 jest już głośno a powyżej 140 jest nieznośnie głośno. Dźwięk silnika przenosi się wtedy do kabiny i jest to irytujące. Najlepiej jeździ się w zakresie 90-110 km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam LPG - auto pali średnio 10 litrów gazu. Ceny części są do zaakceptowania. Auto nie lubi zaniedbań serwisowych. Trzeba o nie dbać. Spory wybór zamienników, stosunkowo prosta budowa umożliwia wykonanie części wymian/napraw samodzielnie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Te auta nie są tak bardzo popularne jak passaty bo moim zdaniem niczym nie porywają. Wykonanie ok, materiały ok. Za 10 tysięcy można poszukać zadbane auto. Te z polskich salonów niestety są już trochę podmęczone. Warto kupić sprowadzony egzemplarz, za zachodnią granicą o te auta się dba.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na pewno nie jest to niezawodne auto. Miałem już jedną usterkę, która mogła doprowadzić do zatarcia silnika.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na pewno nie jest to niezawodne auto. Miałem już jedną usterkę, która mogła doprowadzić do zatarcia silnika.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avensis I Kombi