Radzę korygować geometrię kół co ok. 20.000-30.000 km (drogi). Te drgania kierownicy, o których piszą inni użytkownicy mają też inny banalny powód - niewyważone koła (przednie koła wyważamy na samochodzie!!! przy podniosionym przodzie - rzadko w którym samochodzie trzeba to robić, ale tutaj jest to konieczne)
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoite spalanie, nawet w mieście i z włączoną klimą ok. 7 l/100km. Bardzo głośna praca powyżej 160 km/h. Jeździ, jakby miał 120-130 KM. Może to zaleta tego egzemplarza.
4,0
Skrzynia biegów
Bywają kłopoty (na szczęście rzadko) z włączeniem wstecznego biegu. Poza tym OK.
4,0
Układ jezdny
Zmieniłem opony ze 195/60 R15 na 195/65 R15. Poprawił się komfort toczenia, ale na naszych dziurawych drogach wyczuwam teraz trochę gorszą stabilność. Brakuje ESP.
Komfort
3,0
Widoczność
Przeszkadzają słupki. Miałem pod tym względem lepsze samochody.
3,0
Ergonomia
Bardzo słaba regulacja foteli. Pedały rozmieszczone zbyt bliski siebie. Nieergonomiczny podłokietnik w drzwiach kierowcy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Może być. Bez komentarza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak wyżej.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Byłoby bardzo dobrze, gdyby ceny w autoryzowanych stacjach były bardziej adekwatne do poziomu marki (to już nie ta sama Toyota, co kiedyś)
4,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby ten samochód był produkowany w Japonii, na pewno można by mu dać 5, a tak tylko 4. Denerwuje zwłaszcza bardzo tandetny i słaby (wyciera się) materiał tapicerski na obiciach siedzeń.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana niechlujnie zmontowanych uszczelek drzwi (na gwarancji), poprawianie spasowania trzeszczących plastików (drzwi, słupki - również na gwarancji), problemy z drganiem kierownicy przy hamowaniu (2 razy przetaczano tarcze hamulcowe z przodu), trochę dziwnie pracująca przekładnia kierownicza po 40.000 km - żadnych wad nie wykryto.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]