NIGDY WIĘCEJ TOYOTY - ZWŁASZCZA AVENSIS!!!!
TO JEST DRAMAT PRZEPLATANY TRAGEDIĄ I TO ZA KILKA TYSIĘCY ZŁOTYCH.
W CIĄGU PÓŁTORA ROKU EKPLOATACJI ZEPSUŁA SIĘ 5 RAZY ZA KAŻDYM RAZEM ZA 1200-1500 PLN!!!
TOYOCIE STANOWCZE NIE!!!!!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jako taki jest naprawdę bardzo dobry.
Dobra elastyczność, cichy i bardzo mało pali.
4,0
Skrzynia biegów
Ani doskonale ani źle. Działa prawidłowo, czasami troszkę haczy ale to rzadko. Ogólnie OK. NIe maiłem nie słyszałem aby zdarzały sie jakieś awarie.
3,0
Układ jezdny
Tu tylko 3. Jak dla mnie za miękki. Na pewno nie sprzyja dynamicznej jeździe.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu może być. Ale do tyłu - przynajmniej w hatchback - nic nie widać. No chyba że niebo.
3,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu. Suwak do obiegu zamkniętego jest jaby wzięty z lat 60-tych. Ogólnie pzeciętnie żadna rewelacja.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogłoby byc lepiej.Dość głośna dmuchawa. Klimatyzacja średnio wydajna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze a nawet bardzo dobrze. Wygodnie, dużo miejsca z przodu i z tyłu. $ osobowa rodzina będzie zadowolona. Potężny (530l), regularny bagażnik w którym regularnie zbiera się woda.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze a nawet doskonale. Jak to D4D im szybciej jedziesz tym jes ciszej. Żadnych zastrze żeń i oby wszystkie samochody miały takie wyciszenie!
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - rewelacja!! W mieście nie więcej niż 8,5 (korki, zima). Na trasie jadąc \"na emeryta\" można spokojnie osiągnąć 5 l/100km. Szybka jazda na długiej trasie (1100km), Polska-Niemcy (400km/700km autostrad) średnie spalanie 6l/100km. Jak dla mnie bomba!!
I teraz schody - ceny napraw (wyjątkowo częstych!!) i przeglądów - STRASZNE!! - wszystko potwornie drogie i brak dobrych (podkreślam - DOBRYCH) zamienników w rozsądnych cenach niszczą całą radość z użytkowania. Przeciętna wizyta w serwisie (oczywiście nieautoryzowanym) - 1000PLN!!
1,0
Stosunek jakość/cena
BRAK MI SŁÓW!!
NA SZCZĘŚCIE ZNALAŁEM SZALEŃCA KTÓRY KUPIŁ ODE MNIE TĄ PADAKĘ!!!!!
TERAZ JESTEM SZCZĘŚLIWY!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów - podnośniki szyb!! Wcześniej czy później linki się pourywają. Samodzielna naprawa - raczej trudna. Trzeba demontować bok i wypruwać cały mechanizm - kupa niestaysfakcjonującej roboty.
Woda w bagażniku - nie zwalczyłem
Czasem drobne trzaskii brzęczenia spod deski - ale to oczywiście nie usterka, raczej uciążliwość.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No i to co tygrysy lubia najbardziej - PADAKA!!! JAPOŃSKO-ANGIELSKIE GÓWNO!!!
Psuje się wszystko. - poompa wtryskowa, EGR, łozyska (Uwaga - z tyłu są nierozbierlne piasty za nieludzie pieniądze!), poduszki amortyaztorów (teoretycznie zamiennik za 150 zł szt, ale nie wytrzymują pół roku, oryginał chyba ze 400pln)
Typowe: krzyżak kolumny kierownicy (UWAGA -kolumna nierozbierlana!!-nowa 4800pln, używki od 350 w górę)
Gumki stabilizatora tył - 120 zł szt - tylko oryginały bo wytrzymuja polskie drogi a w celu wymiany trzeba ROZEBRAC CAŁE tylne zawieszenie
Fatalne hamulce - zarówno bębnowe i tarczowe - klocki co 30 tys. Zapiekaja sie tłoki w zaciskach!
itd. itd. itd.....
Rozruszniki - padają (nie można odpalic mimo że kręci jak głupi - ale to zwarcie rozrusznika) - polski zamiennik 500pln. Oryginał - jakieś dramatyczne kilka tysięcy!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]