Silnik
: BArdzo oszczędna eksploatacja, a przy tym dynamiczny i stosunkowo mocny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: przekładnia kierownicza
Silnik
: koło dwumasowe
Układ elektryczny
: silniczek wycieraczki tylnej szyby
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z tego samochodu. To był dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pomimo już sporego przebiegu pracuje cicho i równo. Daje 4 ponieważ hałasuje mi rolka paska. Ocena obniżona bo ta roleczka kosztuje 200 i nie po drodze mi do wymiany :-). Silnik w dalszym ciągu dobrze ciągnie. Wyprzedzanie nie stanowi problemów
5,0
Skrzynia biegów
Bez większych zarzutów. Przy wyłączonym silniku trudności z wrzuceniem wstecznego (blokada skrzyni biegów). Czasem trzeba nacisnąć sprzęgło 2 razy aby bieg wszedł bez problemów.
4,0
Układ jezdny
Bez problemów. Samochód prowadzi się pewnie. Jest lekkie wrażenie podsterowności.
Komfort
3,0
Widoczność
Duży samochód. Trzeba być ostrożnym przy parkowaniu. Szczególnie prodzem łatwo o coś zahaczyć.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Wersja SOL ma sterowanie radiem w kierownicy. BArdzo wygodne i przydatne rozwiązanie. Proste i czytelne pokrętła. Bezawaryjne przełączniki. Przycisków jest dokłądnie tyle ile trzeba i nie ma potrzeby aby było więcej. Skórzana kierownica doskonale się sprawdza i jest przyjemna w dotyku. Tylne kieszenie za przednimi fotelami pozwalają na pomysłowe schowanie wielu rzeczy. Wersja Liftback najbardziej praktyczne umożliwia przewożenie nawet dużych przedmiotów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja. Błyskawiczne odparowanie szyb. NAgrzewa się dosyć szybko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo miejsca.
4,0
Wyciszenie
Słychać pracę zawieszenia. Mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
BArdzo dobrze pod względem kosztów paliwa. Części eksploatacyjne do przyjęcia. Jeśli chodzi o mniej standardowe awarie to dramat. Części ekstremalnie drogie. Naprawa w ASO to cios.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trzeba zainwestować w parę napraw, ale auto odwdzięcza się bezawaryjną pracą. Rok bez żadnej usterki w przypadku auto 10 letniego to myślę nie jest zły wynik :-) Przejeżdżam rocznie około 30 tys km.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Praktycznie brak. Czasem nawali silniczek wycieraczki na tylnej szybie. Usterka sama się naprawia :-)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dobrze : bo są rzadkie.
Źle : bo drogo. Kupiłem dość zaniedbany egzemplarz i miałem trochę wydatków. Padło koło dwumasowe (ok. 2500), taśma SRS (1000 - ASO ), przekładnia kierownicza (regeneracja 700, ASO 4500 + montaż).
Od roku nic się nie dzieje więc jestem zadowolony. Jak się dba to auto praktycznie bezawaryjne. Trzeba pamiętać o przeglądach co 15 tys. km.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D-4D 110KM 81kW
[l/100km]