Uważam, że Toyota Avensis I generacji to udane auto, a silnik 2,0 150 km jest najlepszym wyborem do tego modelu. Nie ma żadnych problemów tak jak np. w 1,8 ze zużyciem oleju, nie jest też tak skomplikowany tak jak diesel. Ponadto można liczyć na niezłe wyposażenie biorąc pod uwagę wiek auta, 6 poduszek, klima półautomatyczna, ABS, ESP. Na pewno znalezienie auta w tym wieku, w dobrym stanie technicznym to duże wyzwanie, jednak jeśli się uda, jest szansa na kilka lat bezproblemowej eksploatacji
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest najlepszą częścią tego auta. Przyśpieszenie powyżej 3000 obrotów robi wrażenie, aż wciska w fotel. 150 KM we współczesnych autach rozpędza je znacznie wolniej, może ze względu na masę a może ze względu na wymagania ekologiczne. Silnik ma też łańcuch rozrządu co obniża koszty eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo wieku i przebiegu biegi wchodzą precyzyjnie a skok lewarka jest krótki. Jest znacznie lepiej niż np. w mojej byłej służbowej Octavii II o przebiegu około 200 tys. km.
3,0
Układ jezdny
Typowy przeciętniak. Nie jest ani super komfortowo, ani sportowo.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, nawet parkowanie tyłem nie sprawia mi problemów.
4,0
Ergonomia
Wszystko wydaje się być na swoim miejscu. Wygodne fotele z przodu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W starszych autach często jest problem z parowaniem szyb itd., nie inaczej jest w moim egzemplarzu. Klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna (choć niezbyt często jej używam).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronnie z tyłu i z przodu, duży bagażnik, wersja liftback jest chyba najbardziej praktyczna.
3,0
Wyciszenie
Słychać wszelkie szumy wiatru - to też może być kwestia wieku auta.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto eksploatowane w warunkach podmiejskich zużywa mi od 7 do 7,5 litra benzyny. Wynik jest co najmniej dobry. Ceny części zamiennych mogłyby być niższe jednak nie ma powodów do narzekań.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej relacji jest bezkonkurencyjna. Posiadam od kilku lat auto, które nie różni się wyposażeniem od współczesnych aut, niedużo pali, nie psuje się prawie wcale i jest dynamiczne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem zaskrzypi kierownica, słychać niestety różne piski i szumy, które świadczą, że auto nie jest nowe.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zauważyłem już niestety oznaki korozji. Pod tym względem nie jest na pewno źle, ale nie jest też dobrze. Co do mechaniki nie mam żadnych zastrzeżeń. Niszczą się podobno sondy lambda, ja ich nie wymieniałem, ale wiem że robił to poprzedni właściciel. Zapala się kontrolka silnika domagając się wymiany katalizatora, mimo że jest on jeszcze sprawny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]