NIe ma dobrze, bo auto nie daje praktycznie zadnej radości z jazdy, raczej dla ludzi podchodzących do samochodu z kalkulatorem i traktujących go jako przedmiot służący przemieszczaniu z A do B. Okazało się, że się do nich nie zaliczam.
Wrażenia
3,0
Silnik
Dynamiczny powyzej 4000 obrotów. Poniżej tak sobie, wolno reaguje na wciśnięcie gazu, co denerwuje szczególnie przy rozpoczynaniu wyprzedzania. Z drugiej strony bardzo oszczędny.
4,0
Skrzynia biegów
Ok, jak w każdej Toyocie trzeba do dna wciskać sprzęgło, żeby zmieniać bez zgrzytów. Bardziej mi odpowiadają skrzynie w autach niemieckich.
4,0
Układ jezdny
Bardzo miękkie zawieszenie dzięki temu wyjątkowo dobrze wybiera nierówności, niestety przy dynamicznej jeździe w zakrętach sprawia niepewne wrażenie, ale coś za coś. Jak komuś za miękko może wstawić sprężyny Eibacha i podobno wtedy jest super.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie dobrze, do tyłu jak to w hatchbacku.
2,0
Ergonomia
Zupełnie nie odpowiadała mi pozycja za kierownicą, dużo lepiej jest w autach europejskich, poza tym przednie fotele nie nadaja się na trasy ponad 300km, takie auto na miasto plus okazjonalne wyjazdy poza. Ponadto w wersji Sol nie ma podłokietnika - porażka. Za to z tyłu bardzo wygodnie. Co do guzików i przełączników - wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna, ale kiepskie nawiewy na tył i dlatego nie ma jak wyregulować, zeby było dobrze i z przodu i z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na klasę auta jest bardzo dobrze. To nie bus więc dotyczy to 4 pasażerów, w piątkę średnio.
5,0
Wyciszenie
Bardzo ciche auto.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na klasę auta i to co oferuje bardzo dobrze. Spalanie benzyny na poziomie 7-10litrów, LPG (sekwencja) 9-12 litrów. W tabelce jest spalanie LPG. Ceny przeglądów w ASO to kosmos, ale mozna poza ASO (auto jest popularne i proste w obsłudze) i wtedy jest ok. Ceny zamienników na bardzo przyzwoitym poziomie. Dodatkowo bardzo duża niezawodność.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dość drogie, ale bardzo ekonomiczne, kupiłem zadbany egzemplarz i byłem z niego bardzo zadowolony
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko ok, tylko żarówki się często przepalają
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
WYmianie podlegają materiały eksploatacyjne plus części zawieszenia (bardzo znosne cenowo) i to też nie za często.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 128KM 94kW
[l/100km]