Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avalon I

Larxand, 19 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 200KM 147kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 160 tys. km
Toyota Avalon I 3.0 i V6 24V 200KM 147kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,46
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dobry silnik i skrzynia biegów, komfortowe zawieszenie, dobre osiągi (ok 8 s do 100, doskonała elastyczność), niezłe spalanie (średnio 10.5 l/100, na trasie poniżej 8) - na ten wiek i masę to całkiem przyzwoite wyniki. Olbrzymi bagażnik, ilość miejsca dla pasażerów jak w autobusie i legendarna bezawaryjność-czego więcej potrzeba?
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i dynamiczny (oczywiście jak na swój wiek i technologię, w jakiej został wykonany).
5,0
Skrzynia biegów
Płynnie i prawie niewyczuwalnie zmienia biegi.
4,0
Układ jezdny
Miękkie zawieszenie sprzyja komfortowi podróży, jednocześnie jest wystarczająco twarde aby móc w miarę bezpiecznie "poszaleć".
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby, chociaż zbyt szerokie słupki. Ciężko ocenić odległość od przeszkody, szczególnie z tyłu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki, intuicyjna obsługa bez potrzeby czytania instrukcji.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja mogłaby być wydajniejsza, ogrzewanie jest ok. Często parują szyby, ale być może jest to wina zaawansowanego wieku i zabrudzonych kanałów wentylacyjnych.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Trudno o bardziej przestronny samochód. Nawet dzisiejsze samochody tej klasy rzadko mają więcej miejsca. No... może nad głowami. Olbrzymi bagażnik, większego w sedanie nie widziałem.
4,0
Wyciszenie
Jak na swój wiek jest w porządku, chociaż uszczelki w drzwiach wymagają już regeneracji.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie jest to samochód super tani w eksploatacji (spalanie w mieście nigdy nie spada poniżej 11 litrów). Części oryginalne są niezbyt tanie (jak u wszystkich producentów). Na szczęście w nieautoryzowanej stacji pełny przegląd można zamknąć w kwocie 1000 zł a nawet poniżej. Jeśli chodzi o naprawy to nic w nim nie było dotąd (odpukać) naprawiane. Po 10 latach umiarkowanej eksploatacji (160 tys. km) wymiany wymaga maglownica (zresztą z winy któregoś aso toyoty...)
4,0
Stosunek jakość/cena
Z punktu widzenia kupującego, 22-24 tysięcy za mój egzemplarz to atrakcyjna cena w stosunku do tego, co dostaje się w zamian. Ze strony sprzedającego to stanowczo za mało, żeby się chętnie pozbyć tego samochodu...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic mu nie dolega. No... może ramiona wycieraczek przydałoby się już wymienić bo się namachały...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza przyspieszonym zużyciem maglownicy spowodowanym niedbałością jednego z aso toyoty, w zasadzie nic nie można temu samochodowi zarzucić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avalon I