Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Avalon I

Arcer, 12 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V 192KM 141kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 301 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Toyota Avalon I 3.0 i V6 24V 192KM 141kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,15
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń pasażerska i komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : szybkie zużycie tylnych klocków
5,0
Całokształt
Nietuzinkowe auto, z wierzchu niepozorne, ale wnętrze dokładnie takie jak lubię. Nie zmienię tego stylu, następcą będzie pewnie LS400.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zakresie 3500-4000 rpm silnik ciągnie naprawdę dobrze. Poniżej tych obrotów się tego nie czuje, ale to raczej sprawka skrzyni - samochód i tak rusza spod świateł jako pierwszy, nawet bez kręcenia powyżej 2500 rpm.
4,0
Skrzynia biegów
Trybu \"sportowego\" używam tylko do nagłego wyprzedzania, ale i bez tego sobie dobrze radzi. Podobnie przydaje się możliwość wyłączenia nadbiegu przyciskiem, choć jego ponowne włączenie przy ostrym przyspieszaniu powoduje szarpanie. To tak naprawdę jedyna sytuacja, gdy ta skrzynia może szarpnąć. Miałem z nią problemy i obawiałem się dużych wydatków, a okazało się że wymiana płynu (!) wystarczyła.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie w moim egzemplarzu jest mocno zużyte ale i tak radzi sobie wyśmienicie. W żadnym innym aucie nie ma takiego silnego wspomagania kierownicy - można kierować jednym palcem.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu na szczęście mogę używać czujników cofania, jedynie parkowanie do przodu jest na początku problemem. Spora szyba przednia i niezbyt szerokie słupki, z tyłem gorzej.
5,0
Ergonomia
Z tego powodu uwielbiam ten samochód. Tu wszystko jest pod ręką, szczególnie przefantazyjny podłokietnik i miejsca na kubki. Regulacja siedzeń na tyle rozbudowana, że każdy \"świeży\" pasażer bawi się nią w najlepsze. Wersja kanadyjska (km/h, stopnie C) jest co prawda tylko nakładką na oryginalne wskazania, ale naprawdę znacznie ułatwia obeznanie z tym autem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje naprawdę mocno i to bardzo szybko jak na taką dużą puszkę. Klimatyzacja u mnie nie działa, ale wiem z innych egzemplarzy że jest bardzo wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - jak szofer króla. Z tyłu - jak król. Nie znam sedana tej klasy o takiej przestrzeni na tylnej kanapie. Każdy fan volkswagenów, który tam wsiada, wzywa wszystkich świętych i/lub wszystkie diabły na ten widok.
4,0
Wyciszenie
Szumią tylko lusterka i nic nie mogę na to poradzić. Szyberdach przy otwartej przysłonie też coś tam hałasuje, ale po to przecież jest :).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało kto wierzy, że takie auto z trzylitrową V6 pali tylko tyle (11-12 l/100 km LPG w trasie). Trzeba pojeździć żeby zrozumieć :). Gorzej z częściami - to co pasuje od Camry dostępne w każdym sklepie i tanio, ale tylne hamulce i zawieszenie tylko oryginały. Mówię oczywiście o polskim rynku, drobnica (wagowa) sprowadzona z USA wychodzi 3x taniej nawet po doliczeniu kosztów wysyłki, a paczki docierają w niecały tydzień.
5,0
Stosunek jakość/cena
Takie auto za takie pieniądze? Nie ma sensu sprzedawać. Ceny na rynku spadły tak nagle, że pewnie go nie sprzedam bo zwyczajnie szkoda samochodu. Zastanawiam się nad dokupieniem jeszcze jednej sztuki na dawcę organów mechanicznych, ale na razie nie widzę takiej potrzeby.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zgasły zegary i nie działały przez kilka tygodni. Odłączył się jakiś kabelek :).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musiałem wymienić alternator, stary przepalił się po przejeździe przez kałużę. Poza tym wkurza

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V 192KM 141kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Avalon I