Posiadam auto ponad rok, przejechałem 20tys. 95% miasto - kupując Auris w hybrydzie moim pierwszym "za" była ekonomia małe spalanie i nie zawiodłem się. Ale teraz po roku użytkowania hybrydę cenie przede wszystkim z to jak jeździ się tym samochodem cisza, płynność, moment obrotowy od zaraz dzięki silnikowi elektrycznemu - jak dla mnie rewelacja. Spalanie: miasto 4,5( jak się bawię w ekonomie) ale trzeba zakładać od 5 do 5,5L/100. Jak ktoś mówi że hybryda nadaje się tylko do miasta to jest w błędzie , zaliczyłem trasę do Rzymu spalanie 5,2L ! (4 osoby) na autostradzie nie szalałem Polska 140 za granicą przepisowo 120-130km/h i cisza w kabinie. Wynik pewnie trochę zaniżyła trasa po krajówce (4,5L). 180km/h nie robi wrażenia na tym samochodzie trzyma się drogi jak przyklejony jest dość ciężki (akumulatory) i nisko-profilowe 17” też robią swoje. Wielki bagażnik 600L.Wady: coś mi trzeszczy zimą przy lewym uchu, z tyłu mogło by być trochę więcej miejsca na nogi (mam 180cm), 2 razy „zwariował” ekran dotykowy – ale po ponownym uruchomieniu wróciło wszystko do normy. Jeździłem testowo hybrydami KIA Niro i Hyundai IONIQ też fajnie cicho i płynnie, ale nie ma tego efektu „tramwaju” pewnie przez 6stopniową skrzynię biegów zastosowaną w tych samochodach.
Wrażenia
5,0
Silnik
ten moment obrotowy od zaraz, jak przełączę w tryb "Power Mode" to pedał gazu jest jak "oparzony"
5,0
Skrzynia biegów
bezstopniowa e-CVT - to jest to co lubię. Z tego co piszą planetarna jest bezawaryjna
5,0
Układ jezdny
trzyma się na autostradzie jak przyklejony
Komfort
4,0
Widoczność
dobrze że jest kamera cofania
5,0
Ergonomia
jak to w Toyocie wszystko gdzie trzeba,oprócz paru przycisków mniej istotnych z lewej strony
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja klima super, ogrzewanie szału nie ma spalinowy musi trochę pochodzić żeby nagrzać kabinę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mogło by być więcej kosztem bagażnika
5,0
Wyciszenie
w codziennym użytkowaniu po mieście cicho cichuteńko , pedał w podłogę i wyje - ale jak często wciskasz pedał do podłogi ? ten samochód "nauczy" Cię płynnej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
starą Corollą benzyna 1,4 tankowałem do pełna 2 razy w miesiącu - teraz odwiedzam Orlen raz na miesiąc ten sam dojazd do pracy (200 zł w kieszeni) przeglądy około 1000 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
cena adekwatna do jakości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory żadnych usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Hybrid 135 136KM 100kW
[l/100km]