Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Robert, 7 lat temu
Silnik Hybrid 135 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 31 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Posiadam auto ponad rok, przejechałem 20tys. 95% miasto - kupując Auris w hybrydzie moim pierwszym "za" była ekonomia małe spalanie i nie zawiodłem się. Ale teraz po roku użytkowania hybrydę cenie przede wszystkim z to jak jeździ się tym samochodem cisza, płynność, moment obrotowy od zaraz dzięki silnikowi elektrycznemu - jak dla mnie rewelacja. Spalanie: miasto 4,5( jak się bawię w ekonomie) ale trzeba zakładać od 5 do 5,5L/100. Jak ktoś mówi że hybryda nadaje się tylko do miasta to jest w błędzie , zaliczyłem trasę do Rzymu spalanie 5,2L ! (4 osoby) na autostradzie nie szalałem Polska 140 za granicą przepisowo 120-130km/h i cisza w kabinie. Wynik pewnie trochę zaniżyła trasa po krajówce (4,5L). 180km/h nie robi wrażenia na tym samochodzie trzyma się drogi jak przyklejony jest dość ciężki (akumulatory) i nisko-profilowe 17” też robią swoje. Wielki bagażnik 600L.Wady: coś mi trzeszczy zimą przy lewym uchu, z tyłu mogło by być trochę więcej miejsca na nogi (mam 180cm), 2 razy „zwariował” ekran dotykowy – ale po ponownym uruchomieniu wróciło wszystko do normy. Jeździłem testowo hybrydami KIA Niro i Hyundai IONIQ też fajnie cicho i płynnie, ale nie ma tego efektu „tramwaju” pewnie przez 6stopniową skrzynię biegów zastosowaną w tych samochodach.
Wrażenia
5,0
Silnik
ten moment obrotowy od zaraz, jak przełączę w tryb "Power Mode" to pedał gazu jest jak "oparzony"
5,0
Skrzynia biegów
bezstopniowa e-CVT - to jest to co lubię. Z tego co piszą planetarna jest bezawaryjna
5,0
Układ jezdny
trzyma się na autostradzie jak przyklejony
Komfort
4,0
Widoczność
dobrze że jest kamera cofania
5,0
Ergonomia
jak to w Toyocie wszystko gdzie trzeba,oprócz paru przycisków mniej istotnych z lewej strony
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wentylacja klima super, ogrzewanie szału nie ma spalinowy musi trochę pochodzić żeby nagrzać kabinę.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mogło by być więcej kosztem bagażnika
5,0
Wyciszenie
w codziennym użytkowaniu po mieście cicho cichuteńko , pedał w podłogę i wyje - ale jak często wciskasz pedał do podłogi ? ten samochód "nauczy" Cię płynnej jazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
starą Corollą benzyna 1,4 tankowałem do pełna 2 razy w miesiącu - teraz odwiedzam Orlen raz na miesiąc ten sam dojazd do pracy (200 zł w kieszeni) przeglądy około 1000 zł
5,0
Stosunek jakość/cena
cena adekwatna do jakości
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory żadnych usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 135 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports