Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Visitor, 7 lat temu
Silnik Hybrid 135 136KM 100kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 29 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Hybrid 135 136KM 100kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : To w jaki sposób działa napęd hybrydowy.
5,0
Całokształt
To już druga hybryda w rodzinie. Aurisem jeździ mi się lepiej niż Prusem. Napęd hybrydowy jest genialny. Dla wyważonego stylu jazdy idealny. Często ten napęd krytykowany jest za głośność przy bucie w podłodze. To połowiczna prawda. Jaki kompakt będzie cichy na odcięciu... W hybrydzie występuje kontrast. Albo jes niemal bezszelestną albo głośniejsza. I ta nagła różnica subiektywnie daje poczucie wycia silnika. Po każdym wyrównaniu prędkości i odpuszczeniu gazu powraca cisza. Hybryda trzeba nauczyć się jezdzic. Nie jest problemem uzyskać 8/100. Tylko, ze porównywalna benzyna zwłaszcza turbo pociągnie z gazem w podłodze 12 albo więcej. Nie jest tez problemem zejście poniżej 5. Należy jeździć tylko płynnie. Ido tego hybryda została wymyślona. Ostatnio przy mrozach -5 do -10, na krótkich trasach, trochę zaśnieżonych drogach, trochę po lekkich górkach, mało po mieście ( tu chybryda jes najoszczędniejsza) a przeważnie poza spalanie wyniosło 5,3/100.
Wrażenia
5,0
Silnik
Napęd hybrydowy według moich subiektywnych odczuć i preferencji jest idealny. Zapotrzebowanie na moc jest przekazywane przez dwie przekładnię planetarne sterowne jakimś sensownym algorytmem. Sterowni zależnie od zapotrzebowania na moc dostosowuje obroty silnika benzynowego niedopuszczające do występowanie zwiększonych przeciążeń. Czy ktoś słyszał o pożeraniu oleju przez hybrydy ... No właśnie. Tu jest odpowiedz dlaczego.
5,0
Skrzynia biegów
Podwójna przekladnia planetarna ( e-CVT) pracuje bezstopniowo od początku do końca. Zapewniając przy tym wysoki komfort jazdy. Konstrukcje tego typu są niemal wieczne. Nie każdemu jednak sposób pracy takiej skrzyni przypadnie do gustu. Przynajmniej na początku.
4,0
Układ jezdny
Poprawny. Pewnie są lepsze. Ale wystarczajaco poprawnie tłumi nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Gdybym nie miał kamery ocena byłaby o wiele niższa. Dzisiejsze auta nie maja widoczności do tylu.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku poza przyciskami po lewej stronie w okolicach kolana, które w Toyotach są zwyczajowo niewidoczne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja i ogrzewanie działa pomimo braku pracy silnika spalinowego np. na światłach. Dobre rozwiazanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Czego nie da się powiedzieć o tylnej kanapie. Po przesiadce z corolli jest to wyraźny minus. Bagażnik za to ma 530 l. I jest regularny w kształtach. Podłożeniu kanapy podłoga jest płaska. Ciekawym patentem są prowadzenia rolety podnoszące ja do góry bez jednoczesnego zwijania. Ułatwia wkładanie i wyjmowanie bagażu.
5,0
Wyciszenie
Tylko przy dynamicznym przyspieszaniu robi się głośniej. Poza tym bloga cisza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy są tańsze niż w przypadku diesla i porównywalne do benzyny. Ciekawym spostrzeżeniem jest to ze klocki i tarcze wytrzymują duże przebiegi. Co prawda aurisa mam od niedawna, ale doświadczenia są z priusami gdzie układ napedowy jest identyczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny zakupu porównywalne do zakupu diesla.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nie ma co pisać o usterkach. Za krótko posiadam ten model.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika Hybrid 135 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports