Fajny samochód i tyle w temacie. Praktyczny, dość przestronny kombiak o niebanalnej stylistyce. Jak na razie absolutnie bezobsługowy - zero jakichkolwiek problemów. Silnik dla ludzi o spokojnym usposobieniu co nie znaczy, że pozbawiony dynamiki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc 90 KM i 205 Nm wystarcza do sprawnej jazdy. Do sprawnej jazdy w mieście nic więcej nie trzeba. W trasie do 140-150 km/h też sobie nieźle radzi. Na autostradzie można bez większego wysiłku podróżować z prędkościami rzędu 160 km/h, w kabinie nie jest wyedy przesadnie głośno. Spalanie jest śmieszne, to jedna z największych zalet tego auta. Spokojna jazda w mieście to 5.5l, dynamiczna to max 6.5. W trasie od 4 do 7, ale 7l dotyczy autostrady w zimę przy średniej przelotowej 150-170.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje genialnie. Negatywne opinie osób na temat pracy tej skrzyni odbieram jako trolling zawistnej konkurencji. Skrzynia jest cicha, biegi wchodzą gładko, bez haczenia i innych wrażeń negatywnych. Zestopniowanie takie jak w każdym małym dieslu. Jak ktoś kupuje 1.4 d i oczekuje że nie będzie turbodziury na dole obrotomierza a góra wystarczy aby na drugim biegu zrobić 110-120 km/h to jest po prostu naiwny.
4,0
Układ jezdny
Ani szczególnie dobry, ani zły. Pozwala się przemieszczać i wybacza sporo błędów. Sprawia wrażenie bezpiecznego. Układ kierowniczy dośc precyzyjny, nierówności w większości przypadków wybierane są niezauważalnie. Uwzględniając osiągi tego silnika jest naprawdę ok.
5,0
Karoseria
Podoba się, jak na razie nie rdzewieje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok. W wersji z kamerą cofania teudno się do czegośc przyczepić.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Zegary czytelne, obsługa radia w kierownicy, ekran czytelny - mógłby byc ciut wyżej ale ogólnie nie ma co narzekać. Fotele wygodne nawet w dłuższej trasie ale siedziałem już w lepszych choć zazwyczaj były to auta premium. Bez problemu można znaleźć odpowiednią pozycję za kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Grzanie i chłodzenie działa sprawnie. Nie ma problemu z parującymi szybami.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby jadą jak złoto jeśli nie mają więcej niż 190 cm wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Konkurencja w której zawsze mogłoby być lepiej. Ja ujmę to tak: przy 160 km/h można swobodnie rozmawiać bez krzyków. Opinie że samochód jest tragicznie wyciszony wsadziłbym więc między bajki. Jest wyraźnie lepiej niż w nowej astrze 1.4 turbo i citroenie c4 1.2 turbo.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty jak na razie to przeglądy - żaden z nich nie był droższy niż 1100 zł, paliwo - śladowe ilości, zero nieoczekiwanych napraw i innych atrakcji. Ubezpieczenie na tle konkurencji na atrakcyjnym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto dla ludzi wiedzących czego można się spodziewać po Toyocie. Przede wszystkim brak problemów z awariami, wysokim spalaniem, znikającym olejem, szwankującą elektroniką itp. Jeśli chcesz kupić auto i przejechać bezstresowo 200 000 km w przyzwoitych warunkach a potem sprzedać to auto jak na pniu za przyzwoitą kasę to auto jest dla Ciebie. Jeśli chcesz się ścigać spod świateł i podniecać się elektronicznymi gadżetami to wybierz inny salon - pomacham Ci jak będziesz wjeżdżać na lawetę
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zero usterek jakichkolwiek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika D-4D 90 90KM 66kW
[l/100km]