Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Bounty, 8 lat temu
Silnik D-4D 90 90KM 66kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports D-4D 90 90KM 66kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie i przyzwoita dynamika. Brak dwumasy i problemów z dpf.
4,0
Całokształt
Samochód spełnia moje oczekiwania. Jest ładny, funkcjonalny, przyzwoicie wykonany, dobrze wyposażony. W mojej opinii idealne rozwiązanie dla ludzi kierujących się zdrowym rozsądkiem i chłodną kalkulacją. Jest to uniwersalny i niezawodny kompakt, który prawdopodobnie gwarantuje bezproblemowe użytkowanie przez długie lata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 d4d ma 90 KM i 205 Nm. Jeśli ktoś jeździ przeważnie sam tak jak ja to mocy na pewno nie zabraknie do sprawnego przemieszczania się. Samochód nieźle przyspiesza na pierwszych 3-4 biegach. W normalnych warunkach drogowych można sprawnie wyprzedzać. Nieco gorzej sprawa wygląda jak samochód jest załadowany np. 4 osoby + bagaż i czar pryska. Wciąż można się sprawnie przemieszczać i nie zamulać ale wyprzedzanie ciężarówek to niepotrzebne emocje :-). Spalanie jest niskie. Cały czas między 4 - 6 l/100. Hałas w normie jak na diesla. Brakuje trochę elastyczności na niskich obrotach np. W terenie zabudowanym albo zredukujesz do 4 biegu (skrzynia 6 biegowa) albo ryzykujesz mandat jadąc powyżej 70 km/h na biegu 5.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bardzo dobrze. Nie za długi skok i precyzja prowadzenia lewarka to zalety. Można się czepiać zestopniowania ale przy takim małym dieslu zawsze będzie problem z doborem odpowiedniego przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Samochód po prostu jeździ. Nie jest to gokart, nie zagwarantuje emocji i mega przyczepności. Jest do znudzenia przewidywalny i bezpieczny. Dla normalnego kierowcy jest ok. Jak chcesz poszaleć szukaj w innym salonie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobre wyciszenie. Przyzwoite audio. Całkiem fajne wyposażenie w wersji premium - klima automatyczna 1 strefowa, elektryczne szyby, skórzana kierownica i gałka zmiany biegów, podłokietnik przód i tył, kamera cofania itd itp. Generalnie jak za taką kasę można być zadowolonym.
5,0
Ergonomia
Nie ma się co rozpisywać. Wszystko na swoim miejscu. Pkus za łatwe składanie kanapy i czytelność całego pulpitu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok. Działa sprawnie i szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bez zastrzeżeń. Z tyłu ok dlabdorosłych ale ciasno z fotelikiem dla niemowlaka ustawianego tyłem do kierunku jazdy. Żeby była jasność - taki fotelik się zmieści za kierowcą pod warunkiem że ma on max 185 cm wzrostu. Plus za brak tunelu środkowego z tyłu - dzięki temu na kanapie zmieszczą się w miarę wygodnie 3 dorosłe osoby.
5,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie. Brak awarii i innych problemów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jest ok, ake generalnie do ideału brakuje trochę, głównie wewnątrz. Na zdjęciach wygląda ok, w rzeczywistości trochę brakuje do aut z grupy vw. Jak ktoś stawia na niezawodność i święty spokój powinien wybrać toyotę. Jeśli ktoś chce się pocieszyć fajniejszymi materiałami w środku to niech bierze vw - pytanie tylko z jakim silnikiem tsi (długo można wymieniać potencjalne usterki, które ponoć wyeliminowano) czy tdi (afera ze spalinami i osiągami a i niezawodność zagadkowa).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika D-4D 90 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports