Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Wookash99, 6 miesięcy temu
Silnik D-4D 125 124KM 91kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 194 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Cichy jak na diesla.
Karoseria : Brak oznak korozji po 10 latach na drogach.
Przeniesienie napędu : Skrzynia i sprzęgło chodzą bez luzów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Czujniki niezapiętych pasów z tylnej kanapy wariują.
Inne : Z jednej strony mógłby być bardziej cichy przy prędkościach przelotowych, z drugiej strony w tym celu mógłbym kupić limuzynę :)
5,0
Całokształt
Sprowadzony z Francji, zakupiony od handlarza w 2024. Delikatnie bity w przód - naprawami zajął się jeszcze właściciel francuski. Wyposażenie wysokie jak na ten model - dotykowy ekran, tempomat, półskóry, szyba zamiast dachu, czujniki parkowania. Kolejne aktualizacje w trakcie użytkowania - na ten moment przejechałem 14 000 km. Na co dzień jeżdżę sam / we 2 osoby. Wakacyjnie używam camping boxa do bagażnika i boxa na dach. W lato 2024 pojechałem na wakacje Słowenia / Włochy na full zapakowany trybem campingowym. Nie zagrzał się na kilkunastokilometrowych podjazdach we Włoszech, mocy też nie brakowało. Spalanie na tej trasie (3,5 tys km) wyszło 6,1 l według dystrybutora - auto było zapakowane + box na dachu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobre wyciszenie komory silnika mimo braku pianki bezpośrednio pod maską. Poprawna elastyczność, nie brakuje mu momentu. Turbo ciągnie od ~1400 obr/min. Przy duzym obciążeniu i powyżej 2500 obr/min silnik mocno klekocze, ale idzie jak zły :). Oleju nie puszcza nic.
5,0
Skrzynia biegów
Brak luzów w mieszku po 200 tys. km. Brak zgrzytów, sprzęgło łapie dość wysoko, ale mi to nie przeszkadza, Długi 6-ty bieg, jak dla mnie idealny na trasę - ja wrzucam dopiero po przekroczeniu 110 km/h. Przy prędkości 140 km/h 2100 obr/min. Tempomat działa też na 3-cim biegu, co jest rzadkością. Przy 50 km/h na 3-cim biegu jest około 1800 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to auto sportowe, więc precyzyjnym bym układu nie nazwał. Dobrze wybiera nierówności, jest zwarty podczas skręcania. Zupełnie poprawnie.
5,0
Karoseria
Brak zastrzeżeń jak na 200 tys. km. W moim egzemplarzu jest odprysk na słupku A przez kamień, a przy prawym słupku C jest "wgniotka", która zaczyna korodować. Dolna krawędź klapy bagażnika jest w najgorszym stanie - na 20% długości jest już powierzchowna korozja, lecz nie wychodzi na resztę klapy - kwestia czasu :). Spód auta w porządku. Na plastikowym zderzaku przednim widać odpryski powłoki (ale jest on plastikowy, stąd nie obniżałem oceny). Będę konserwował przed zimą.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże słupki C. Do przodu i na boki widoczność OK. Duże lusterka sprawiają, że martwe pole jest mniejsze niż w innych autach. Szyba zamiast dachu robi robotę - lubię mieć jasno we wnętrzu samochodu, Brak uczucia klaustrofobii. Można oglądać gwiazdy w nocy, ale widać trochę gorzej niż przez nieprzyciemniane. W lato przez tę szybę we wnętrzu może być gorąco - ale od tego jest roleta.
5,0
Ergonomia
Trasę 5-godzinną pokonałem z 1 przystankiem. Jak wysiadłem nie czułem zmęczenia. Fotele bardzo wygodne, łatwo w nich znaleźć dobre "ułożenie". Osoby otyłe będą miały problem - fotele są wąskie w odcinku krzyżowo-lędźwiowym (przynajmniej te z wariantem półskór). Przyciski i schowki w łatwych do zapamiętania miejscach. We wszystkich drzwiach zmieści się 1,5 l butelka wody. Podłokietniki w drzwiach i środkowy dość twarde, ale bez tragedii.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi szybko i sprawnie. Grzeje też ok. Podgrzewane fotele robią robotę - ciepło jest od kolan do szyi. Panel klimatyzacji czytelny i łatwy w obsłudze. Woda nie skrapla się we wnętrzu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży zakres regulacji kierownicy. Fotele z przodu przesuwaja się również w dużym zakresie, ale nie pochylają się mocno do przodu. Dość pakowny, dodatkowa opcja polegająca na osiągnięciu płaskiej podłogi ze schowkami pod nią robi robotę - mieszczę tam olej, linki, podnośnik, szmatki, kosmetyki samochodowe, pompkę do kół i jeszcze połowy miejsca nie zająłem. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń jest ogromna, mam 176 cm wzrostu i jak się położyłem to jeszcze ze 30 cm zostaje - możliwość spania w aucie na +. Sam robiłem do auta camping boxa na wymiar - mogę spać we 2 osoby, do sufitu zostaje jeszcze z 25 cm - spokojnie przekręcam się z boku na bok. Zrobiłem też jedną przeprowadzkę - bezproblemowo.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości 140 km/h mocno słychać szum ze strony tylnych szyb - prawdopodobnie uszczelki. Silnika, mimo że to diesel, nie słychać za bardzo w trasie. Z bagażami i pasażerami hałas jest mniejszy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Żadnych dodatkowych kosztów niż serwisowy interwał. Miałem wcześniej Corollę E11 z 2001 roku - liczę na podobną bezawaryjność. Spalanie na trasie 450 km (5 pasażerów + bagaże; tempomat na 130 km/h) wyniosło 5,7 l. W jeździe podmiejskiej spala 5 l. W jeździe miejskiej 5,6 l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem za 30 tys. w 2024 r. Cena wyższa niż średnia w segmencie, ale liczę na bezawaryjną jazdę. Zakup ze względu na dobre wcześniejsze doświadczenia z autami tej marki, praktyczność kombi, konieczność częstego pokonywania długich tras i subiektywny aspekt wizualny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- Czujniki zapięcia pasów z tyłu zaczęły wariować. Przy braku pasażerów na tylnej kanapie "pikają" i święcą, że na tylnej kanapie osoby mają niezapięte pasy. Po 1 minucie "pikania" sygnał znika. Powtarza się przy kolejnym odpaleniu auta. Zapiąłem pasy "na stałe" na tylnej kanapie i jeżdżę. - Wymiana 1 żarówki "stopu" - koszt znikomy, proces wymiany 5 minut. - Wymiana 1 żarówki HIR2 - koszt około 100 zł, bo kupiłem zamiennik LED-owy - polecam przesiadkę, bo różnica jest znaczna. - Lewe lusterko przestało się samo zamykać i otwierać przy zamykaniu i otwieraniu auta - usterka wynikła po myciu myjką. Po wyschnięciu auta i odczekaniu około 1,5 dnia lusterko znowu działa. - Zamek klapy bagażnika zaczął się samoczynnie otwierać i zamykać - po 2 dniach problem ustał. Klapa się nie otwierała podczas jazdy, ale cały czas "pikało". Po około miesiącu zamek klapy nie reaguje na wciśnięcia przycisku. Denerwujące. - Podczas deszczu uszczelka w tylnym górnym rogu prawych tylnych drzwi przepuszcza wodę. Woda przez to cieknie po wewnętrznej stronie uszczelki i kapie na kanapę. Czeka mnie wymiana w.w. uszczelki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 14 000 km brak poważnych usterek. Delikatnie szura skrzynia przy zmianie biegów na "jedynkę" - jeżdżę, obserwuję - ciekawe czy coś z tego wyniknie.

On - zużycie paliwa dla silnika D-4D 125 124KM 91kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports D-4D 125 124KM 91kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports