Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Jan, 9 dni temu
Silnik Valvematic 130 132KM 97kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 195 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Do bólu nudne i poprawne auto. Nie sprawia wielu niespodzianek, smakuje mu jazda na LPG i jest raczej tanie w eksploatacji
Wrażenia
4,0
Silnik
Straszny muł, momentu obrotowego ma mniej niż klucz udarowy, a moc dostępna jest powyżej 3500 rpm, ale spalanie jest rozsądne, silnik ma hydraulicznie kasowane luzy zaworowe, rozrząd na łańcuchu i wtrysk pośredni, więc gaz łyka bez wybrzydzania
4,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia jak na ten silnik. 5 bieg wydaje się być niepotrzebny, bardzo blisko 4, 6 jest niewiele wyżej. Przy 120 km/h na 6 biegu 3000 rpm
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się poprawnie. Nierówności wybiera tak sobie. Przy 190 000 km przebiegu wszystkie tuleje w wahaczach były do wymiany. Objawiało się to "bujaniem" w szybkich, lewych zakrętach (padła tuleja w prawym, krótkim wahaczu z tyłu) Większość części dostępna od ręki, ale niektóre (wahacz tylny, wzdłużny) okazały się rarytasami, dostępnymi tylko w ASO za ponad 1000 zł za sztukę.
3,0
Karoseria
Dość słaby lakier, łatwo robią się rysy i odpryski
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna kamera robi robotę. Przód auta wymaga wyczucia (kończy się bliżej, niż się wydaje). Auto dość przeszklone i widać co trzeba.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa szybko, nagrzewa się zimą bez problemów. Jednak przy dłuższych trasach, czasami nie ogarnia zmiany pogody i trochę wariować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Można komfortowo rozmawiać do ok 130 km/h powyżej zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalna eksploatacja, filtry, oleje, hamulce. W okolicy 200 000 km przebiegu warto sprawdzić zawieszenie i podobno pompy wody padają przy tych przebiegach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny trzymają dość wysokie. Aktualnie w cenie używanego polifta można szukać Lexusa GS 3 generacji, który bije to auto na głowę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mając auto od 126 000 km do aktualnych 195 000 robiłem w nim: rozrusznik (padł przy ok 170 000 km) Wahacze (przy 190 000 km, ale objawy były dużo wcześniej) I raz przestał mi działać klakson, ale wystarczyło poprawić wtyczkę. Do tego odpadło wygłuszenie maski (najprawdopodobniej przez kuny) I czasami radio się losowo wyłącza (zdarzyło się to z 4 razy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika Valvematic 130 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
8,6
l/100km
9,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports