Do bólu nudne i poprawne auto. Nie sprawia wielu niespodzianek, smakuje mu jazda na LPG i jest raczej tanie w eksploatacji
Wrażenia
4,0
Silnik
Straszny muł, momentu obrotowego ma mniej niż klucz udarowy, a moc dostępna jest powyżej 3500 rpm, ale spalanie jest rozsądne, silnik ma hydraulicznie kasowane luzy zaworowe, rozrząd na łańcuchu i wtrysk pośredni, więc gaz łyka bez wybrzydzania
4,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia jak na ten silnik. 5 bieg wydaje się być niepotrzebny, bardzo blisko 4, 6 jest niewiele wyżej.
Przy 120 km/h na 6 biegu 3000 rpm
3,0
Układ jezdny
Prowadzi się poprawnie. Nierówności wybiera tak sobie. Przy 190 000 km przebiegu wszystkie tuleje w wahaczach były do wymiany. Objawiało się to "bujaniem" w szybkich, lewych zakrętach (padła tuleja w prawym, krótkim wahaczu z tyłu) Większość części dostępna od ręki, ale niektóre (wahacz tylny, wzdłużny) okazały się rarytasami, dostępnymi tylko w ASO za ponad 1000 zł za sztukę.
3,0
Karoseria
Dość słaby lakier, łatwo robią się rysy i odpryski
Komfort
4,0
Widoczność
Tylna kamera robi robotę. Przód auta wymaga wyczucia (kończy się bliżej, niż się wydaje). Auto dość przeszklone i widać co trzeba.
5,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa szybko, nagrzewa się zimą bez problemów. Jednak przy dłuższych trasach, czasami nie ogarnia zmiany pogody i trochę wariować.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Można komfortowo rozmawiać do ok 130 km/h powyżej zaczyna się robić głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalna eksploatacja, filtry, oleje, hamulce. W okolicy 200 000 km przebiegu warto sprawdzić zawieszenie i podobno pompy wody padają przy tych przebiegach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny trzymają dość wysokie. Aktualnie w cenie używanego polifta można szukać Lexusa GS 3 generacji, który bije to auto na głowę
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mając auto od 126 000 km do aktualnych 195 000 robiłem w nim:
rozrusznik (padł przy ok 170 000 km)
Wahacze (przy 190 000 km, ale objawy były dużo wcześniej)
I raz przestał mi działać klakson, ale wystarczyło poprawić wtyczkę.
Do tego odpadło wygłuszenie maski (najprawdopodobniej przez kuny)
I czasami radio się losowo wyłącza (zdarzyło się to z 4 razy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika Valvematic 130 132KM 97kW
[l/100km]