Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports

Marek, 10 lat temu
Silnik Valvematic 130 132KM 97kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Valvematic 130 132KM 97kW od 2013 - Oceń swoje auto
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę dobre, pewne prowadzenie.
4,0
Całokształt
Widzę tutaj lamenty przedstawicieli handlowych, którzy dostali bieda wersję, no w sumie im się nie dziwię, ja mam z pakietem Dynamic na 17" kołach, jest tam wszystko co potrzeba, jakość wykonania też do zaakceptowania w klasie compakt.
Wrażenia
5,0
Silnik
miałem już wiele aut, w tym kilka z 1,6 benzyna, ten w klasie 1,6 wygrywa zdecydowanie, jadąc spokojnie cichy i mało pali, jadąc dynamicznie można naprawdę przyzwoicie się rozpędzić jak na te 132 km z wolnossącej jednostki, tylko ze już wtedy spalanie do góry.
5,0
Skrzynia biegów
nie mam uwag, biegi wchodzą precyzyjnie z kliknięciem, tylko trzeba do końca wcisnąć sprzęgło.
5,0
Układ jezdny
w tej wersji jest wielowachacz z tyłu, i to doskonale czuć przy pokonywaniu szybkich nierównych łuków, auto prowadzi się doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu dobra , z tyłu wiadomo ze jak to w kombi niewiele widać, ale jest kamera cofania i to rozwiązuje ten problem
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, nie ma dziesiątek przycisków w dziwnych miejscach (Opel), jedynie co mnie wkurza to brak podświetlania podnoszenia szyb z przodu (poza kierowcy) i z tyłu, trochę biednie to wygląda, tak samo szyba od strony pasażera z przodu nie jest w automacie( trzeba trzymać żeby opuścić do końca
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
po ostatnim dieslu, który jak na ropniaka i tak szybko grzał( 1,6 HDI), przypomniałem sobie jak rewelacyjnie jest pod tym względem w silnikach benzynowych, kilkaset metrów i już leci ciepło z nawiewów. Climatronic też działa wydajnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę to chyba normalnie, choć jak ktoś jest większy to raczej nie polecam tego auta, lepiej klasę średnią.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie wyciszenie w klasie nie jest najgorsze, jadąc po normalnej drodze z prędkością 120-140 km/h jest ok. Ale po dziurach już odzywają się choć nie mocno elementy deski rozdzielczej, co do innych dźwięków nie jest źle, nic nie słychać od zawieszenia, jedynie jadąc po grysie strasznie głośno słychać jak odbija się o nadkola, tutaj jest totalna porażka, wystarczyło dać maty za kilka złoty, ale to pewnie już zarezerwowane w awensis.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To nowe auto z 3 letnią gwarancją, poza przeglądami i laniem paliwa nie przewiduję wydatków, po gwarancji max 2 lata , do sprzedania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest źle, niby to spasowanie i materiały mogły by być lepsze, miałem porównanie z golfem, bo miedzy tymi autami wybierałem, ale chciałem mieć auto niezawodne z prostym silnikiem, to mam.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak, nie ma się do czego przyczepić, kilka nowych aut miałem różnych marek, to jest drugie po peugeocie 308, w którym nie mam żadnych uwag w 1 roku użytkowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika Valvematic 130 132KM 97kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports