Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Przemek I.,
4 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
36 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Ekonomika jazdy. Ten pojazd potrafi spalić mniej niż motocykl.
5,0
Całokształt
Całkiem fajne i bezproblemowe auto. Stanowczo nie dla amatorów startu spod świateł, a dla tych co lubią oszczędności przy dystrybutorze. Palić potrafi niewiele. Co zaznaczyć należy, przy niewyszukanie dynamicznej jeździe. U mnie rekord wynosi 4,18 l/100 km, ale bywało też 5,87 l/100 km (liczone z Fuelio). Zatem stosunkowo niewielki bak pozwala na przejechanie nawet prawie 1000 km (u mnie rekordowo 934 km na 39 litrach). Co do kultury pracy - jest OK. Silnik wyje przy wkręcaniu na wysokie obroty. Trzeba jednak pamiętać, że to jednostka bez turbiny i kręcona wysoko spali swoje. Mimo to lubię go za to, że pozbawiony został w zasadzie wszystkich awaryjnych elementów. Bezstopniowa skrzynia e-CVT, jak dla mnie jest bardzo OK. Samochód do miasta jak najbardziej, choć w długich trasach jest też niezgorszym towarzyszem. Przeglądy co 15.000 km. Trzeba pamiętać przy nich o dodatkowym przeglądzie układu hybrydowego, co zwiększa trochę ich koszt (o jakieś 200 PLN), ale za to pozwala na wydłużenie gwarancji na ten zespół do 10 lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny, nieproblematyczny. Wkręcany wyżej, wyraźnie daje o sobie znać (wyje).
5,0
Skrzynia biegów
Do miasta marzenie. Zmiana przełożenia przód/tył błyskawiczna. Poza tym nie ma się czego czepiać.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się pewnie i precyzyjnie.
5,0
Karoseria
Miałem ochotę odjąć jedną gwiazdkę, bo te blachy wydają się jakieś takie cienkie. Ale w sumie są solidne, nic się z nimi nie dzieje (i niech tak zostanie).
Komfort
5,0
Widoczność
Auto dodatkowo wyposażone w czujniki parkowania (przód i tył), kamerę cofania, a nawet Park Assist. Jedyne do czego można się czepiać, to zestaw czujników pod lusterkiem wewnętrznym. Ten potrafi skutecznie przeszkadzać podczas oczekiwania na światłach.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie trzeba. Do żadnych urządzeń nie trzeba specjalnie sięgać. Brak nieintuicyjnych przycisków, czy pseudoudogodnień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skuteczna i wydajna. Jednostrefowy klimatronik i to w zupełności wystarcza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No i to jest jedyny zonk. Fotele, a w szczególności fotel kierowcy. Twardy jakiś taki. Cztery litery po kilkuset kilometrowej trasie muszą się trochę dłużej regenerować. Po doświadczeniach dotychczasowych w autach klas wyższych, tu jest zdecydowanie mniej miejsca. Co wcale nie oznacza, że za mało. Jest OK.
5,0
Wyciszenie
Generalnie jest cicho. W trybie EV, nawet bardzo cicho (słychać wtedy tylko szum opon).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co tylko przeglądy i płyny eksploatacyjne. Ponoć legendarne w tych autach są przebiegi na zestawach klocków i tarcz hamulcowych. A to ze względu na fakt, że po lekkim naciśnięciu hamulca auto zaczyna od hamowania silnikiem - odzyskuje energię. Klocki wchodzą do działania dopiero później, co wpływa znacząco na ich zużycie. Niby drobiazg, ale już mniejszy koszt.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód nie należy do najtańszych. Kupiony jako auto używane od dealera Toyoty. W zamian za to dostaje się naprawdę solidny, dobrze wykończony produkt.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych kompletnie usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cisza i niech tak lepiej zostanie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW
[l/100km]