Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

Tomek_T, 4 lata temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 35 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Komfort jazdy z układem hybrydowym na pokładzie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Skrzypiące gumy, kiedy nie są nasmarowane.
4,0
Całokształt
Samochód posiadam od 15 miesięcy, kupiłem go z przebiegiem 17 tyś. obecnie ma 35 tyś, km. Auto użytkowane jest w mieście choć ma już za sobą dłuższe trasy o długości blisko 2000 km (30-70% stosunek trasa - miasto). Średnie spalanie z dystrybutora na całym dystansie to 5,6l/100km, natomiast w mieście to 5,25l/100km, a w trasie 6,9l/100km (prędkości autostradowe głównie powyżej 140km/h). Generalnie samochód spełnia moje oczekiwania, które miałem przed zakupem. Został zakupiony z myślą o pozostawieniu go na dobrych kilka lat. Mam zatem nadzieję, że słynny napęd hybrydowy odwdzięczy się bezawaryjnością i posłuży wiele lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
W zupełności wystarcza do napędzenia samochodu. W trybie elektrycznym jest bardzo cicho. Miejmy nadzieję, że brak skomplikowanych podzespołów odwdzięczy się długą żywotnością i niskim kosztem serwisu.
4,0
Skrzynia biegów
Przekładnia eCVT działa dobrze, po kilku dniach jazdy nie zwraca się uwagi na jej charakterystykę. Małym minusem są delikatne stuki, które pojawia się czasami na postoju po przełączeniu w tryb D lub R.
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się pewnie i stabilnie choć fanów francuskiej motoryzacji może okazać się zbyt twardy. Przy kołach w rozmiarze 225/45R17 prowadzi się jak gokart. Małym minusem są skrzypiące gumy w zawieszeniu, które pozostają ciche po nasmarowaniu (np. silikonem do gum).
5,0
Karoseria
Srebrny lakier po 4.5 roku prezentuje się dobrze. Systemy pokładowe takie jak automatyczne światła itp. działają prawidłowo i pewnie. Małym rozczarowaniem jest brak kontrolki informującej o zbliżającym się końcu płynu do spryskiwaczy.
Komfort
4,0
Widoczność
Generalnie widoczność jest dosyć dobra, choć czasami słupek A potrafi zasłaniać nadjeżdzające pojazdy.
5,0
Ergonomia
W samochodzie wszystko rozmieszczone jest intuicyjnie i w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zastrzeżenie może budzić ilość miejsca na nogi na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
W ruchu miejskim samochód jest bezszelestny. Do prędkości 120 km/h również jest bardzo przyjemnie. Przy wyższych prędkościach i mocnych wiatrach komfort spada.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,50 zł
5,8
l/100km
5,8
l/100km
6,6
l/100km
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting