Szukaj

Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting

piotr_szczęśniak, 5 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting 1.8 Hybrid 136KM 100kW 2015-2018 - Oceń swoje auto
4,50
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto kupiłem roczne bezpośrednio od dealera kilka tysięcy taniej i w całkiem fajnej konfiguracji. Mimo, że jest naprawdę dobry to nie powiem, że to "okazja" bo katalogowo wychodzi nawet drogo. Podstawowa wersja (używana w firmie) jest wykonana z innych materiałów, nawet nieprzyjemnych - zwłaszcza kierownica. W mojej wersji premium z pakietami już jest naprawdę dobrze. Wtedy temu autku nie brakuje niczego do codziennej jazdy z dziećmi i ich bambetlami.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dzięki dwóch silnikom jest dynamiczny mimo braku turbo. Wyprzedzanie nie sprawia problemu, zwłaszcza w trybie power, w którym samochód naprawdę zmienia swoją charakterystykę i wrażliwość na dotknięcie pedału gazu. Kolejnym plusem jest możliwość relatywnie taniego montażu LPG. Zwiększanie prędkości jest liniowe co moim zdaniem jest plus, gdyż od samego początku do końca rozpędzamy się całkiem żwawo.
5,0
Skrzynia biegów
To moje pierwsze doświadczenie z CVT i... jestem zadowolony. W mieście przy normalnej jeździe nic nie wyje, a nawet jeśli ruszymy dynamicznie to do przepisowych prędkości dojdziemy szybko i obroty spadają a tym samym "wycie" ustaje. Praca tej skrzyni w normalnych warunkach w połączeniu z jazdą w trybie elektrycznym potrafi zrelaksować, bo jest wtedy mega cicho. W trasie wyje tylko podczas przyspieszania, dlatego jazda na tempomacie z prędkościami rzędu 140-150km/h nie powoduje wycia skrzyni biegów. Do tego dźwięku można się przyzwyczaić, choć na początku jest trudno ;)
5,0
Układ jezdny
Samochód szybko reaguje na ruchy kierownicą i chodzi lekko, ale bez przesady. Zdecydowanie lepiej niż w mojej poprzedniej Dacii Duster, jednakże bez różnicy - w porównaniu do dustera - jest praktyczny brak wyczucia co się dzieje z przednimi kołami. Tej pewności mogłoby być więcej.
4,0
Karoseria
lakier bardzo łatwo się rysuje i odgniata. Auto ma niecały rok a widać malutki wgniecenia (od żołędzia, kasztana? - nie wiem).
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu i na boki jest całkiem nieźle. Z tyłu jest gorzej, ale w wersji z kamerą cofania raczej nie będzie problemu. Kamera ma jeden malutki minus - "nie skręca "
4,0
Ergonomia
Wszędzie można wygodnie dosięgnąć, ale dlaczego nie ma w tym samochodzie jakiekolwiek miejsca na telefon? Skutek jest taki, że zaraz po zakupie kupujemy jakiś chwytak lub trzymamy go w miejscu na kubek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie i szybko. Brakuje podgrzewania przedniej szyby.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj muszę ponarzekać. Siadając wygodnie za kierownicą i zajmując w miarę poprawną pozycja, ciężko wsadzić za mnie nosidełko z maluchem. Kierownica mogłaby być regulowana w szerszym zakresie.
5,0
Wyciszenie
W mieście jadąc w trybie elektrycznym jest naprawdę cicho. Na autostradzie przy prędkości 140 już zaczyna słychać wiat, ale bez przesady. Po prostu wyciszenie na dobrym poziomie, takim jaki jest w danym segmencie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy nie kosztują majątku a serwis hybrydy w odniesieniu do dustera jest nawet trochę tańszy.
4,0
Stosunek jakość/cena
warto, ale 1-3 letnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Toyota Auris II Touring Sports Facelifting