Ocena kierowcy - Toyota Auris II Touring Sports Facelifting
Konrad,
7 lat temu
Silnik 1.8 Hybrid 136KM 100kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
47 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,62
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Super niskie koszty eksploatacji i wizyt w ASO ( przeglądy przy 15tkm )
5,0
Całokształt
Doskonałe auto do miasta i na krótkie trasy. Wbrew obiegowym opiniom świetne również na dalsze wyprawy 2 dorosłych + 2 dzieci ( i nie pali wówczas "jak smok" tylko tyle ile zwykłe auto kombi z benzynowym silnikiem 1.8... )
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik hybrydowy doskonale radzi sobie w codziennych korkach oraz spokojnej podróży. Nie jest demonem autostrad i przy prędkościach > 130 kmh ma dynamikę jak większość aut, obecność silnika elektrycznego nie ma wówczas znaczenia.
4,0
Skrzynia biegów
Świetna, bezstopniowa skrzynia. Użytkownicy DSG czy hydraulicznych mogą jednak na początku odczuwać dyskomfort ( hałas ) przy dynamicznym przyspieszaniu - tak działa właśnie skrzynia CVT.
Z tyłu nie jest zbyt przestronnie, tylna kanapa nie składa się na płasko ( jest próg ) ale poza tym spełnia wszystkie oczekiwania rodziny 2+2.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu jest OK ale nie jest on liderem przestronności. Bagażnik przeciętny w swojej klasie.
5,0
Wyciszenie
W korkach, przy korzystaniu z trybu elektrycznego jest bezgłośnie. Przy normalnej jeździe słychać tylko szum. Przy dynamicznym przyspieszaniu daje się we znaki sposób pracy skrzyni CVT i auto wyje ( to nie wada tylko specyfika skrzyni CVT, która wyje tak samo w Lexusie RX450h za 400 tys zł :) )
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowy przegląd ( 15 tkm ) ok. 800 zł ( o połowę taniej niż w Mitsubishi Lancer ). Auto hybrydowe = brak turbin, filtrów DPF itp, poza tym mniej zużywają się klocki i tarcze więc auto jest prawie bezobsługowe. Przy umiejętnej jeździe spalanie w mieście spada realnie do 4.5 l/ 100 km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem auto 9 miesięczne z salonu prawie 20% taniej. Nowe kombi hybrydowe w tej wersji kosztuje ok. 100 tys zł a to już raczej sporo.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tym bardziej brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 Hybrid 136KM 100kW
[l/100km]